marți, 3 septembrie 2013

Pastrama din piept de curcan

By In bucatarie la Sidy   Posted at  16:21   Preparate din carne de curcan 22 comments

O reteta simpla de executat si delicioasa, foarte buna in sandwichuri, salate sau alaturi de legume si diferite sosuri ,preparate tot in casa.
Daca preferati sa nu cumparati mezeluri pline de E-uri, arome si alte chestii neintelese de pe etichete, sigur veti aprecia aceasta minunata reteta pe care o am de la draga mea Lia1 de pe Bucataras.ro.( cu mici modificari)
Multumesc din suflet pentru aceasta minunata reteta !
Uşor, comod şi foarte..foarte gustos!!!



Ingrediente :



1/2 piept de curcan
2 linguri sare de mare
1 frunza dafin
1, 5 lingura zahar
1 lingurita ienibahar
1 capatana usturoi
2-3 pahare apa
1,5 lingura miere
2 linguri ulei de masline
1 lingura sos de soia
1 lingura boia dulce
1 lingurita boia iute
1 lingurita piper boabe
1 lingurita piper negru macinat


Mod de preparare :

Spalam bine pieptul de curcan si il uscam cu servetele de hartie, apoi il punem intr-o caserola in care preparam prima marinada , amestecand  sarea, zaharul, foaia de dafin, capatana de usturoi curatata si data prin presa, ienibaharul si apa pina acopera in totalitate pieptul de curcan.
Invartim carnea de curcan pe toate partile pina se dizolva sarea si zaharul, apoi acoperim caserola cu capac si dam la frigider 24 de ore.






Dupa trecerea celor 24 de ore scoatem carnea si o uscam cu un prosop de hartie.
Preparam a doua marinada care este glazura , amestecand in caserola spalata si stearsa mierea, sosul de soia, uleiul, piperul boabe , piperul macinat si cele doua feluri de boia..
Ungem bine pieptul de curcan cu aceasta glazura si o dam la rece alte 24 de ore.





Dupa trecerea timpului, scoatem pieptul din caserola, indepartam boabele de piper si legam pieptul de curcan strans cu o sfoara alimentara, apoi il asezam intr-o tava , intr-o folie de aluminiu , cu sosul ramas si dam tava la cuptor la 180 de grade cam 90-100 de minute.Se poate reduce spre final taria focului , sa nu se arda sosul sau mai adaugam putina apa- optional.





Dupa trecerea primelor 30 de minute , indepartam folia si ungem carnea cu sosul din tava. Pe parcurs mai ungem de cateva ori carnea cu sosul ce il lasa.



Cand pieptul de pui este gata ( aproximativ 100 minute- cuptorul la 160 de grade) il mai lasam 15 minute sa se racoreasca , dupa care scoatem sfoara si taiem feliute subtiri din pastrama, atat cat mancam.
Ah...sa nu uit ! Neaparat inmuiati o felie de paine proaspata in acel minunat sos si serviti felia cu pastrama si rosii din gradina....o nebunieeeeeeeeeeeeeee !




Se prepara simplu, doar ca trebuie sa aveti rabdare sa macerati carnea mai mult timp.
Sunt sigura ca veti deveni fanii acestei retete dupa prima incercare, va recomand s-o incercati !
Pofta mare sa aveti !

Multumesc pentru vizita dvs

"Daca va place preparatul meu sau poate nu, va rog sa va scrieti impresiile, putin mai jos
View all posts by: Sidy's Kitchen

22 de comentarii:

  1. Sidonia ce bunatate ai facut,bravo:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E minunata draga Geta !
      Si cum eu nu-i dau lui Alex mezeluri din comert sub nici o forma....bietul copil nu a mai avut rabdare sa se raceasca......!
      Te tzuc Geta scumpa !

      Ștergere
  2. Sidy!!!! ... Multe scuze ca n-am intrat pana acum desi am vazut mesajul tau pe bucataras. Am tot fugit de la calculator la treburi si s-a dus ziua ....

    Te felicit de nenumarate ori in primul rand pentru ca ai facut din piept de curcan si este felia mai ca lumea, mai mare. Arata minunat!!! Multumesc ca ai avut incredere s-o testezi si nu ezita ca data viitoare sa mai schimbi ingredientele cantitativ dupa gustul tau experimentat.

    Te pup si sa aveti pofta mare la mancat!
    Toate cele bune!!! Te puuuup!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lia ca sa sti cat de mult ne-a placut, iti spun doar atat....S-A TERMINAT !!! Toata gasca noastra( familia) numai pastrama voia si dimineata si seara. Asa ca ....am sa o refac curand si cu alte ingrediente si am sa-i pun niste pasta de gogosari facuta de mine, pentru culoare.
      Inca o data multumesc frumos de idee.
      Te tzuc cu drag !

      Ștergere
    2. Ce bine arata, si eu fac pastrama de casa si stiu ca are un gust minunat!Pupici

      Ștergere
    3. Deci...sa caut la tine pe blog o alta varianta Paula draga ?
      Uite acum merg....
      Te tzuc cu mare drag !

      Ștergere
  3. Gindeam eu ca prietenii ma vor intimpina cu ceva gustos la intoarcerea din vacanta si iata ca se adevereste.
    Bravo Sidy, o reteta delicioasa!
    Te tzuc si eu, ca doar ma intorc din zona voastra. :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa nu cumva sa spui ca ai fost si in Oradea si eu nu am stiut !!!
      Ma bucur ca iti place, draga mea Kyra.
      Te tzuc cu mare drag !

      Ștergere
  4. ma bucur!
    da buna treaba cu pasta de gogosar, eu am pus mai multa boia parca pt culoare mai intensa ; puup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie nu mi-a placut ce culore a avut de la boiaua ce am avuto....
      Te tzuc Lia !

      Ștergere
  5. ce bunatate ai facut! am salvat reteta!
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Zau ca merita sa o incerci draga Simona...e atat de bunaaaaaaaaaaaaaa !!!
      De fapt, a fost !
      Te tzuc cu mare drag !

      Ștergere
  6. mmm...ce buna trebuie sa fie pastrama de curcan....bravo Sidy, inca o reteta deosebita!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este draga Diana....
      Decat sa le dai mezeluri din comert copiilor, mai bine le prepari asa ceva.
      O toamna lunga si frumoasa sa ai ,te tzuc !

      Ștergere
  7. Aunque tenga menos tiempo, sigo consultando tus recetas que siempre aprendo mucho. Un abrazo.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gracias querida niña!
      Pero, ¿qué hay de ti?
      ¿Dónde ir?
      Espero que estés sano!
      Bienvenido abrazar y besar!

      Ștergere
    2. Gracias querida niña!
      Pero, ¿qué hay de ti?
      ¿Dónde ir?
      Espero que estés sano!
      Bienvenido abrazar y besar!

      Ștergere
  8. Am facut aceasta reteta – a iesit foarte buna, o voi mai folosi cu siguranta si in viitor. Multumesc!
    Doua mentiuni:
    - Timpul de preparare la cuptor (100 min) apare de doua ori, dar cu temperaturi diferite (160ºC si 180ºC). (Poate e ceva ce n-am inteles eu?) Am setat cuptorul la 180º (bucata de piept de curcan era cam mare si mi-a fost teama ca la 160º nu se va patrunde) spre final chiar la 200º, ca sa prinda un picut de crusta (carnea arata de parca ar fi fost doar fiarta).
    - O lingurita de boia iute i s-a parut cam prea mult chiar si sotului meu, amator de mancare foarte picanta. Data viitoare voi pune mai putin.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fiecare gospodina isi cunoaste cuptorul ei, cat de bine coace sau nu...acum gradele acestea sunt in functie de cuptorul fiecareia.
      Iar boiaua iute...e de mai multe feluri, mai iute s-au mai putin.Asa ca se pune dupa gustul fiecareia.
      Data viitoare cand vei face, cu siguranta va fi mai buna...!

      Ștergere
  9. Draga mea surioara!
    Multumesc din suflet tie si Liei pentru minunata reteta si celelalte trimise!Arata atit de bine si dupa ingrediente, trebuie sa fie nemaipomenit de gustoasa!!!O sa retin retete si cu proxima ocazie o sa o prepar si eu.

    RăspundețiȘtergere

Tipariti reteta

Back to top ↑
Connect with Us

Gateste Sanatos

Gateste Sanatos

RO

© 2013 In Bucatarie La Sidy. WP Mythemeshop Converted by Bloggertheme9
Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.