marți, 9 iunie 2015

Miel la ceaun cu sos de vin alb - facut la stana

By In bucatarie la Sidy   Posted at  14:12   Preparate din carne de miel 18 comments

Mâncarea făcută sus la stana ,pe pajiștile alpine e cea mai bună, cea mai gustoasă. Oricat ar fi de bună mâncarea din restaurantele de lux, nu se compară cu cea facuta afara in aer liber. Nu musai ca gust, dar ca atmosferă... Gândiți-vă numai la flora care e pe munte, care face ca aerul să aibă un miros foarte plăcut, când stai spre seara lângă foc; aerul e curat, e tare si e romanesc !
O desfatare reala a papilelor gustative, un rasfat culinar, o savoare deosebita, aceasta este mielul la ceaun! 
Este mult mai fraged si mai gustos, decat carnea preparata in vase obisnuite sau la cuptor.
Nu poti pretinde ca ai descoperit cu adevarat mielul, pana nu te-ai bucurat de un miel la ceaun, pregatit la stana...mai ales la Stana din Vermes , jud Bistrita-Nasaud, la dragii mei cumnati !
Dumnezeu sa le tina sanatatea si sa aiba bucurii multe si din aceasta minunata stana !




Avem NEVOIE de :

2 miei tineri de vreo 8-10 kg fiecare
1 kg ceapa
0,5 kg morcovi
3 ardei grasi rosii
2 ardei grasi galbeni
1 radacina telina mai maricica
2-3 capatani usturoi
1 borcan zarzavat pus pe iarna
0,5 l ulei( sau mai mult, daca trebuie)
2- 3 legaturi patrunjel verde
2 l vin alb
sare
piper macinat
boia dulce




MOD de PREPARARE :

Toate zarzavaturile si legumele le spalam si le taiem marunt.Verdeata o tocam marunt .
Carnea de miel o portionam si o lasam putin in apa rece.
Punem ceaunul la incalzit cu putin ulei in el si cand uleiul e cald adaugam 3 cepe tocate si peste ele punem un rand de carne portionata.Condimentam cu sare, piper si boia, pe care le-am amestecat.





Deasupra primului rand de carne , presaram ceapa tocata, morcovi, telina, ardei si usturoi, pe care le-am amestecat, impreuna cu verdeata.
Punem si zarzavat pus pe iarna.
Asezam apoi alt rand de carne de miel portionat, asezonam .



Deasupra punem ul alt strat de legume si verdeata si procedam tot asa pina se termina carnea. Deasupra trebuie sa fie stratul de legume,zarzavat si verdeturi, peste care turnam putin ulei si cele 2 l de vin alb.




Punem ceaunul pe jar, il acoperim cu un capac si il lasam la foc mic sa se faca, aproximativ doua ore. Aveti grija sa nu fie focul prea puternic sa se arda mielul, pentru ca NU se invarte in ceaun !
Intre timp puteti gusta un paharel cu palinca sau o bucata de cas proaspat( crud),



Dupa ce mielul este bine facut( puteti sa il verificati din cand in cand, sigur veti saliva pe linga el pina va fi gata) se poate servi, cu muraturi sau salata .
Daca aveti chef ( si nu v-ati topit inca de caldura)puteti face si o mamaliguta sau un piure de cartofi.
Noi am mancat doar cu castraveti murati si a fost savuros mielul la ceaun !





Musai berea sau vinul sa fie la rece ! Noroc cu draga de cumnata, Dumnezeu sa-i dea sanatate multa, ca ea se gandeste la noi....si de aceea eu o iubesc. Nu am avut parte de o sora , dar am o cumnata de milioane , care face cat doua surori !
Te tzuc cu drag Stefania ...




Multumesc pentru vizita dvs

"Daca va place preparatul meu sau poate nu, va rog sa va scrieti impresiile, putin mai jos
View all posts by: Sidy's Kitchen

18 comentarii:

  1. Sireteanu Georgeta

    Oooo,numai cum arata!
    Îmi place !

    RăspundețiȘtergere
  2. Teodora Plesiu

    Multumesc! In mod sigur voi incerca.Imi place !

    RăspundețiȘtergere
  3. Adriana Abrudan

    Sido , ce faci cu noi ? Pavlov ?
    Îmi place ·

    RăspundețiȘtergere
  4. Iuliana Tarnoveanu

    ?....ce sa mai poftim ca e OK
    Îmi place !

    RăspundețiȘtergere
  5. Dorina Topala

    Sidonia ,ați servit cu mămăliguță și un vin alb ?Un Cotnar demisec !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Crezi ca am mai apucat sa facem mamaliguta Dorina ?
      Am baut cu un vin exceptional, de Lechinta...poate il veti gusta la Cluj....

      Ștergere
  6. Victoria Gabriela

    Ce frumoos! Imi place totul aici! Fotografiile acestea imi starnesc pofte si dorinte...de plimbare, de munte, de aer curat, de locuri de vis, de buna dispozitie, de oameni frumosi, de mancare traditionala..
    O bunaciune... adevaraciune...Yummy!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vicky poate o data si odata tot vom reusi sa ajungem impreuna la stana !

      Ștergere

  7. Elena Afloarei

    A AJUNS AROMA PANA LA BACAU , MI-E POFTA .
    Îmi place .

    RăspundețiȘtergere
  8. Iuliana Tarnoveanu

    Hai ca ne omori de tot Sidy....
    Îmi place

    RăspundețiȘtergere
  9. Victoria Gabriela

    O bunaciune... adevaraciune...Yummy!
    Îmi place .

    RăspundețiȘtergere

Tipariti reteta

Back to top ↑
Connect with Us

Gateste Sanatos

Gateste Sanatos

RO

© 2013 In Bucatarie La Sidy. WP Mythemeshop Converted by Bloggertheme9
Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.