joi, 17 iulie 2014

Sirop de zmeura - la rece

By In bucatarie la Sidy   Posted at  13:22   Camara de iarna 6 comments

Zmeura aromata si parfumata, are o compoziţie chimică foarte diversă, ce se corelează cu proprietăţile terapeutice şi cu acţiunile specifice în vindecarea diferitelor boli.
Analizele de laborator au scos în evidenţă prezenţa glucidelor solubile , care dau dulceaţa fructelor. Armonizarea gustului se realizează prin conţinutul în acizi organici ,între care predomină acidul citric, malic, lactic şi glicolic. Aceşti acizi sunt conservaţi în organism, nu modifică alcalinitatea sângelui şi au putere bactericidă pronunţată, distrugând microorganismele (bacterii, ciuperci, ). De asemenea, aciditatea totală a fructelor prezintă proprietăţi aperitive, stimulând secreţia salivei, a sucurilor gastrice şi intestinale.
Siropul de zmeura este un excelent mijloc de tratament al bolilor cardiace cu dureri, în tulburări de tranzit, afecţiuni oculare (conjunctivită), astenie şi boli de piele (eczeme, pustule, răni, erupţii tegumentare).
Siropul de zmeură făcut in casa este ideal pentru familia dumneavoastră, în special pentru cei mici. Astfel puteţi înlocui sucurile din comerţ, pline de E-uri şi fără valoare nutritivă, cu sucuri cu un conţinut ridicat de vitamine, minerale, antioxidanţi şi enzime.




Ingrediente :



3 kg zmeura
3 l apa
1 lingurita rasa sare de lamaie
1 lingurita rasa conservant( optional)
 6 kg zahar( aproximativ)

Mod de preparare :

Intr-un vas mare de plastic punem zmeura si o framantam bine cu mana pina zdrobim toata zmeura, apoi  cate kg de zmeura avem , atatia litri de apa punem.
Adaugam la 3 kg fruct+3 l apa cat am pus eu, 1 lingurita rasa sare de lamaie si 1  lingurita rasa conservant , amestecam  si le lasam asa pina a doua zi, la temperatura din bucatarie.





Peste o strecuratoare am pus un tifon si strecuram siropul, amestecam cu lingura de silicon( lemn) sa iasa toata zeama din zmeura. Semintele si resturile le aruncam.
Siropul obtinut il cantarim - eu am avut 6 l de sirop - si adaugam atata zahar cit sirop avem.
Amestecam siropul cu zaharul si il lasam asa ( amestecand din cand in cand ) pina se topeste tot zaharul., adica 24 de ore aproximativ.
Dupa ce s-a topit zaharul, punem siropul in sticle, le infiletam cu dop si le  punem  direct in camara.
Vom obtine un sirop tare sanatos si aromat, credeti-ma !
Sa aveti pofta la el.





Multumesc pentru vizita dvs

"Daca va place preparatul meu sau poate nu, va rog sa va scrieti impresiile, putin mai jos
View all posts by: Sidy's Kitchen

6 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Pentru noi este cel mai aromat sirop !
      Te tzuc Alexandrina !

      Ștergere
    2. Hallo Sidy!
      Tocmai mi-am achizitionat caisele care sint in fam."traditionale"-adica este un muasi sa prepar in fiacere an gem de caise ...
      La noi aici in Austria, sint foarte renumite cele de pe valea Dunarii, au po aroma deosebita, iar anul acesta am facut iarasi o calatorie si am cumparat ceva mai multe, pentru a face si ceva sirop/nectar.
      Iar pentru ca, cauta-m o reteta in care aroma sa o pot salva pe cit mai mult posibil, am gsit solutia la tine.
      Dar chiar fara pic de foc?
      Ma intreb sa m-a aventurez?Ce zici tu, se tine sigur saptamini intregi fara sa fermenteze?
      Eu m-am gindit ca poate sticlele umplute sa-le conservez prin a-le supune la temepratura ridicata, intzr-o oala cu apa si sa pun totul la fiert???
      Ce parere ai tu?

      Ștergere
    3. Laura mea scumpa, bine te-am regasit ! Ma bucur mult....
      Am o nedumerire....tu ai postat la siropul de zmeura, despre gemul de caise care l-am postat pe pagina mea de FB, cu o zi inainte....cred ca de aici confuzia cu fiertul !!!
      Citeste despre gemul de caise aici : http://sidyskitchen.blogspot.ro/2011/07/gem-de-caise.html
      si ai sa vezi ca acesta se fierbe !!!
      Te rog frumos sa ma lamuresti, bine ?
      Te tzuc cu mare drag si....mult spor sa ai !

      Ștergere
  2. Mmmmm,soro da ai facut ceva nu te-ai jucat!!!niste zmeurata nu ai facut??ca-i minunata!!
    Pup!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am facut siropul acesta pentru iubirea mea scumpa Alex,,,,lui ii place fffffff mult !
      Zmeurata nu am facut , ca nu o bea nimeni, ca e dulce ! Mama mai gusta cate un pic de visinata....din aia am facut !
      Te tzuc cu drag Lulu !

      Ștergere

Tipariti reteta

Back to top ↑
Connect with Us

Gateste Sanatos

Gateste Sanatos

RO

© 2013 In Bucatarie La Sidy. WP Mythemeshop Converted by Bloggertheme9
Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.