duminică, 21 noiembrie 2010

Tort Alex caramel - 2 anisori -

By In bucatarie la Sidy   Posted at  11:35   Torturi 3 comments

Tortul lui Alex la 2 anisori
















Ingrediente:
Blat
10 oua
2 linguri apa calduta
12 linguri zahar
12 linguri faina
1 plic praf de copt
1 varf cutit sare
Crema
2-3 galbenusuri
1 plic zahar vanilat
1 cana zahar tos
250 g unt de arahide
3-4 linguri miere
200 g frisca batuta
1 varf cutit sare

Mod de preparare
Cana de zahar  o punem la caramelizat intr-o cratita cu doi stropi cu apa.Cand este gata topit, pe o farfurie unsa cu unt, rasturnam caramelul si il lasam la racit.

Blatul il pregatim astfel:
Galbenusurile impreuna cu apa si cu zaharul le batem bine cu mixerul. 
Adaugam cate o lingura cu faina amestecata cu praful de copt .Actionam mixerul pina adaugam toata faina. Va rezulta un aluat dens, destul de gros.
Albusurile se bat spuma cu sarea, bine de tot.Jumatate din ele le adaugam la galbenusuri si cu miscari line amestecam spuma cu aluatul pina incirporam bine albusurile.Adaugam si cealalta jumatate de albusuri spuma si procedam la fel, obtinand un aluat destul de consistent.
O tava o tapetam cu hartie de copt, o ungem cu putin unt si turnam blatul pe care il nivelam in tava cu o lingura.
Cuptorul va fi preincalzit cu 10 minute inainte , introducem tava la 180 grade pentru aproximativ 25 minute cand incercam blatul cu scobitoarea, daca este copt.
Scoatem tava si blatul il punem pe un grilaj sa se raceasca .
Pentru ca am fost multi invitati la masa, eu am preparat tortul nepotelului in cantitate dubla, atat crema cat si blatul, apoi unul din blaturi l-am sub forma cifrei 2 cum veti vedea in imagini.
Preparam crema amestecand untul de arahide cu galbenusurile, mierea, zaharul vanilat si sarea.Zaharul caramel racit il macinam si il adaugam impreuna cu frisca pusa rand pe rand in crema.Amestecam crema ca sa se omogenizeze toate ingredientele.
Blaturile le-am taiat in doua pe orizontala si am intins crema intre foi, dupa care se incepe ornarea tortului, fiecare dupa imaginatie.
Mi-ar fi placut sa stiu sa fac masinutele din zahar cu miere dar....m-am lasat pagubasa.
Dupa ce se va taia tortul, am sa va pun si o sectiune din el.
Pofta mare !

Multumesc pentru vizita dvs

"Daca va place preparatul meu sau poate nu, va rog sa va scrieti impresiile, putin mai jos
View all posts by: Sidy's Kitchen

3 comentarii:

  1. La multi ani! sanatosi si frumosi pentru Alex.
    Si pentru bunicuta lui, care sa-i faca in fiecare an cate un tort mare si frumos!

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumos.La multi ani Alex!Sa va creasca mare.Un weekend placut.

    RăspundețiȘtergere
  3. La multi ani Alexutu, sanatate multa si o copilarie fericita! Ce autostrada frumoasa, buni Sidy!

    RăspundețiȘtergere

Tipariti reteta

Back to top ↑
Connect with Us

Gateste Sanatos

Gateste Sanatos

RO

© 2013 In Bucatarie La Sidy. WP Mythemeshop Converted by Bloggertheme9
Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.