sâmbătă, 2 aprilie 2011

Tajine de pui cu legume

By In bucatarie la Sidy   Posted at  17:41   Preparate din carne de pui No comments









Ingrediente:
4 pulpe pui
2 morcovi
2 cartofi
1 ceapa
1 pastarnac
4 catei usturoi
1 dovlecel
1/2 ardei gras rosu
1/2 ardei gras verde
10 masline negre
2 linguri zeama de lamaie
1 rosie
2 linguri ulei de masline
cimbru
1 lingurita curry
1 lingurita ghimbir
1 lingurita boia
scortisoara
turmenic
piper
sare


Mod de preparare:
Tradițional, tajine este un vas de lut emailat sau pictat, compus din două părți: baza rotundă și puțin adâncă și capacul țuguiat, conic, foarte înalt, care păstrează aburul în interior astfel încât mâncărurile să rămână suculente. După preparea mâncării, capacul este dat la o parte, iar baza se duce la masă ca vas de servire.
Tajine este o tocana gatita la foc mic, din care rezulta o carne frageda cu legume aromate si sos.
Cum eu nu am avut un asemenea vas, m-am multumit cu vasul meu roman ,pe care l-am scufundat mai intai in apa pentru 30 de minute, timp in care am pregatit carnea si legumele.
Pielea de pe pulpe am dat-o jos iar legumele le-am curatat si le-am taiat felii subtiri.
Intr-un bol mai mare am pus o lingura cu ulei, sare, piper,cimbru, curry, ghimbir si turmenic.Pentru ca mi s-a parut ca mai trebuie putin lichid , am adaugat 50 ml vin.In aceasta marinada am tinut la rece , pentru 2 ore pulpele.
Vasul de lut l-am uns in interior cu o lingura de ulei si am asezat in straturi feliile de pastarnac, cartofi, morcovi, ceapa, usturoi, dovlecel, rosie si ardei, alternand straturile cu boia si scortisoara.
Deasupra am pus pulpele stropite cu zeama de lamaie si inpanate cu masline.
Am pus capacul pe vas si l-am dat la cuptorul dinainte incalzit la 160 de grade pentru 30 de minute , apoi la foc mic pentru o ora.
Am scos capacul si am mai lasat pulpele sa se rumeneasca 10 minute.
La servire montam pe farfurie cate o pulpa cu 1/4 din legumele preparate.
A iesit o minunatie de mancare pe care o voi repeta cat de curand.
Nu stiti ce bunatate pierdeti daca nu o preparati si voi!
Pofta mare !

Multumesc pentru vizita dvs

"Daca va place preparatul meu sau poate nu, va rog sa va scrieti impresiile, putin mai jos
View all posts by: Sidy's Kitchen

0 comentarii:

Tipariti reteta

Back to top ↑
Connect with Us

Gateste Sanatos

Gateste Sanatos

RO

© 2013 In Bucatarie La Sidy. WP Mythemeshop Converted by Bloggertheme9
Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.