luni, 9 mai 2011

Prajitura grilaj cu branza dulce si stafide

By In bucatarie la Sidy   Posted at  07:59   Prajituri 2 comments













Ingrediente:
1, 2 kg faina
50 g drojdie
200 g zahar
3 oua
50 ml unt topit sau ulei
sare
700 ml lapte caldut
1 kg branza de vaci
150 g zahar
1 plic vanilie Bourbon
2 albusuri
coaja rasa de la o lamaie
un varf de lingurita scortisoara
100 g stafide
1 ou pentru uns

Mod de preparare:

Intr-un bol se pune drojdia faramitata cu putin zahar si 5o ml lapte caldut , apoi se lasa la dospit pina creste bine.
In bolul in care vom framanta aluatul punem faina cernuta, ouale intregi, zaharul, 1/2 vanilie, 1/2 din coaja de lamaie si drojdia crescuta.
Incepem sa framantam si adaugam incet untul topit si laptele caldut, framantind in continuare pina se dezlipeste aluatul de marginile bolului.
Acoperim bolul si lasam aluatul la cald sa dospeasca pina isi dubleaza volumul.
Intre timp preparam umplutura.
Stafidele le acoperim cu putina apa in care am pus putina esenta de migdale sau de care preferati voi.
Branza, zaharul , 1/2 din vanilia ramasa si din coaja de lamaie, scortisoara si stafidele inmuiate le amestecam bine.
Albusurile le batem spuma si le adaugam apoi la branza invartind cu grija de sus in jos pina se incorporeaza intreaga cantitate de branza.
Luam aluatul dospit, il punem pe o suprafata data cu faina , il inpartim in doua si il intindem o bucata cam de 1, 5 cm grosime si cealalta bucata o facem suluri subtiri.
Intr-o tava ( 40 x40 cm)captusita cu hartie de copt punem aluatul intins , peste el asezam branza nivelata uniform pe toata suprafata si deasupra ei aranjam sulurile de aluat ca in imaginile prezentate.
Ungem cu galbenus deasupra sulurile si dam tava la cuptorul incalzit in prealabil la 160 de grade C pina se rumeneste frumos deasupra prajitura, 50-60 de minute, functie de cuptor..
Lasam prajitura sa se raceasca apoi o putem taia si aranja pe platou.
Sunt sigura ca papilele voastre gustative vor fi incantate de gustul acestei prajituri....
Pofta mare !

Multumesc pentru vizita dvs

"Daca va place preparatul meu sau poate nu, va rog sa va scrieti impresiile, putin mai jos
View all posts by: Sidy's Kitchen

2 comentarii:

  1. Sidy,ti-a iesit superb aluatul! tare bine arata!

    RăspundețiȘtergere
  2. draga sidy,mia spus mari de intalnirea voastra de anul asta,la care am spus anul trecut ca vreau si eu sa particip.cu forumul de pe gustos nu stiu ce sa spun ca mi-a mancat nervii si nu pot sa ma loghez.imi vine sa dau cu calculatorul de pamant.nu stiu cum dracu daca am cont pe gustos nu-mi accepta logarea pe forum,zice ca nu-i buna parola.asa ceva n-am mai pomenit.una peste alta,vroiam sa zic ca mi-ar face placere sa particip si eu,sfarsitul lui iunie e bine si pentru mine.contati pe mine si pe alba si pe arieseni.dar tineti-ma la curent,rogu-va.
    pupu-te pansy

    RăspundețiȘtergere

Tipariti reteta

Back to top ↑
Connect with Us

Gateste Sanatos

Gateste Sanatos

RO

© 2013 In Bucatarie La Sidy. WP Mythemeshop Converted by Bloggertheme9
Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.