miercuri, 29 ianuarie 2014

Tort egiptean cu nuca si caramel

By In bucatarie la Sidy   Posted at  09:27   Torturi 14 comments

Este unul dintre cele mai bune torturi pe care le-am mancat vreodata si sunt sigura ca multe dintre voi l-ati facut deja.
Este  foarte usor de realizat, sunt putine ingrediente si la indemana tuturor.Daca inca nu vi-ati facut timp sa-l pregatiti, poate dupa ce veti citi si postarea mea, va veti apuca de lucru....




INGREDIENTE



9 albusuri
12-13 linguri zahar
3 linguri faina
120 g nuca prajita si sfaramata
130 g nuca macinata
1 budinca de vanilie cu gust de migdale
50 g unt
2 galbenusuri
500 ml lapte
500 ml frisca
150 g zahar
1 zahar vanilat
1 praf de copt


MOD DE PREPARARE 

Se incalzeste cuptorul in timp ce vom face 3 foi , fiecare din :
- 3 albusuri batute spuma apoi amestecate cu 3 linguri zahar si batute din nou pina se intaresc albusurile. 1 lingura faina se amesteca cu 40 g nuca macinata si se adauga incet la albusurile batute spuma.Se poate pune si putin praf de copt.
Intr-o tava  in forma de tort, se pune foaie de copt si se unge cu putin unt apoi se intinde compozitia facuta , se da la cuptor aproximativ 30 minute, la foc mic pina se inchide putin la culoare.
La fel se procedeaza si cu celelalte doua foi.
Intre timp caramelizam 15o g zahar, la foc mic , sa nu se amareasca...Intr-o farfurie unsa cu unt rasturnam zaharul caramel si il lasam sa se raceasca.





Preparam budinca dupa instructiunile de pe plic cu 3-4 linguri zahar si 500 ml lapte).O lasam sa se raceasca si apoi ii adaugam un zahar vanilat si 2 galbenusuri.
Zaharul caramel racit il luam de pe farfurie si il macinam. Batem bine 300 g frisca, adaugam caramelul macinat si nuca prajita si sfaramata mai maricica.
Se monteaza astfel :
- o foaie, crema de vanilie, crema de frisca, alta foaie, crema de vanilie, crema de frisca si cu ultimele procedam la fel.
Se orneaza cu frisca ramasa sau fiecare dupa inspiratia ce o are .





 Pofta buna !

Multumesc pentru vizita dvs

"Daca va place preparatul meu sau poate nu, va rog sa va scrieti impresiile, putin mai jos
View all posts by: Sidy's Kitchen

14 comentarii:

  1. Am auzit ca este un tort foarte bun. Servesc si eu de la tine sa vad daca este adevarat ;)..O zi frumoasa. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Am nimerit la o felie e tort de nerefuzat! Te sarut si o zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  3. Răspunsuri
    1. Merysorule daca nu l-ai facut inca....te poti apuca de treaba....
      Te tzuc cu drag !

      Ștergere
  4. Arata foarte bine, cred ca este si bun, nu stiam aceasta reteta !

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna seara surioara!
    Cornuri ca cornuri, dar tortul este si mai si...minunat!Dupa ingrediente trebuie sa fie foarte gustos?!
    Eu nu prea fac torturi decit cu ocazii deosebite si cum noi sintem numai 4 c-am de 4 ori pe an si uneori se intimpla ca nici atunci sa fac cite un tort.Mai mult prajituri si si acestea din pacate numai care mi-se dau.De cind au crescut , baietii mei nu mai prea au dorinte asa mari de prajituri.
    dar in martie am aniverasea lui David si am un motiv de a prepara...reteta o voi lua cu mine pina atunci cu siguranta o sa mai adun ceva si il las pe David sa aleaga sa vedem ce doreste in final.
    Dar c-am vorbesc/scriu si la gindul ingredientelor am o pofta sa-l probez si mai repede...sa vedem?
    In ori ce caz, sa va fie de bine si multumesc mult pentru reteta si foto!O seara minunata in continuare!!! ;-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ti se topeste in gura surioaro !E savuros....
      Iti doresc mult succes si astept vesti de la tine !

      Ștergere
  6. Of-off-offf, cum ma faci tu sa poftesc la asa bunatati!..

    RăspundețiȘtergere

Tipariti reteta

Back to top ↑
Connect with Us

Gateste Sanatos

Gateste Sanatos

RO

© 2013 In Bucatarie La Sidy. WP Mythemeshop Converted by Bloggertheme9
Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.