vineri, 17 octombrie 2014

Paine neframantata - A.M.C

By In bucatarie la Sidy   Posted at  15:08   Masina de paine 10 comments

Fiind intr-un cerc mai restarns de mai multe mamici si bunici- mai putine, e drept - fetele se tot laudau ,ce paine buna neframantata au facut. Aveam si eu o Paine de casa neframantata : http://sidyskitchen.blogspot.ro/2012/09/paine-de-casa-neframantata.html , dar dospea la temperatura camerei cam 22 de ore. Aceasta reteta pe care am ales-o eu , de pe blogul http://www.justlovecookin.com/ al Anei Maria Ciolacu ,mi-a tras cu ochiul , pentru ca puteai sa lasi aluatul sa dospeasca la rece , in frigider , mai putin. Cam 10 ore....dupa 7 ore m-am uitat la ea si deja vasul era plin, ras ochi !!!Dar am lasat aluatul pina a doua zi dis de dimineata...
Asa cum am promis draga mea Ana Maria, am facut painea dupa reteta ta( dar in cantitate dubla, mai putin la drojdie) si a iesit exceptionala si iti multumesc frumos pentru asta.






INGREDIENTE :

Ca sa fiti sigure ca painea aceasta este o minunatie, sa stiti ca are doar...4 ingrediente :




1 kg faina
750 ml apa
15 g drojdie proaspata
2-3 lingurite sare ( daca mancati mai sarat, puneti 3 )

MOD de PREPARARE :

Drojdia faramitata o punem intr-un  bol, cu 50 ml apa putin calduta sa se lichefieze.
Faina o cernem si adaugam la ea sarea necesara.
Dupa ce drojdia s-a lichefiat, o turnam peste faina si turnam si cele 700 ml de apa .Invartim de cateva ori cu o lingura, sa se amestece putin .Acoperim vasul cu capacul si dam la frigider de seara pina dimineata. Gata pentru prima zi...totul a durat doar cateva minute.
Vi se pare ca aluatul este cam moale si cantitatea de apa este mare ? Nu va faceti gruji,  asa este normal, doar aluatul trebuie sa se hidrateze.
Bine ar fi daca ati putea sa lasati aluatul in frigider 24 de ore, dar cum niciodata nu avem timp si ne grabim, lasati-l macar 10 ore.Cu cat dospeste mai mult, cu atat e mai bine.




A doua zi de dimineata , aluatul deja era gata-gata sa se reverse, asa ca am infainat o fata de masa pe care fac eu aluaturile cu multa faina .La fel am facut cu mainile, le-am facut bine cu faina.Procedand astfel nu se va lipi aluatul de fata de masa sau de maini.
Incepem sa impachetam aluatul asa cum se vede in pozele de mai jos.Incercam sa intindem cu mana aluatul in forma dreptunghiulara si partea laterala stanga a aluatului o impaturam spre mijloc :




Apoi partea dreapta o impaturam peste cea stanga :


Partea de sus o impaturam spre mijloc :


Si partea de jos peste cea de sus :



Acoperim aluatul cu fata de masa si lasam sa dospeasca macar 30 de minute, ideal ar fi 60 de minute.
In vasul termorezistent cu capac  ,  in care vom coace aluatul , am pus hartie de copt si am incalzit cuptorul la 240 de grade C, cu vas cu tot. Adica am incalzit si vasul.


Dupa ce cuptorul e cald si aluatul a dospit destul, scoatem vasul din cuptor cu manusi termorezistente, sa nu ne ardem, ridicam capacul si punem aluatul cu partea de jos in sus, acoperim si dam la cuptor 25 de minute.



Dupa 25 de minute , inlaturam capacul si lasam sa se rumeneasca frumos painea , inca vreo 25 de minute, sau pina cand ne place cat e de rumena.
Cand este gata, scoatem painea si o lasam sa se raceasca pe un gratar.




Veti simti un miros ametitor de maine coapta in cuptor, pe care l-ati mai simtit, doar in copilarie, la bunica.....
Dupa ce painea s-a racit, puteti sa o feliati.
Pofta mare sa aveti !
Savurati.....



Multumesc pentru vizita dvs

"Daca va place preparatul meu sau poate nu, va rog sa va scrieti impresiile, putin mai jos
View all posts by: Sidy's Kitchen

10 comentarii:

  1. Comment de pe Facebook :

    Cristina Brejan

    Buna si pufoasa.


    Andreea-Maria Dan

    ce bine arata


    Iancu Lubita

    waw ce frumoasa si pufoasa e!!!! ce zici ajunge pana la mine un colt????


    Carmen Manu

    e super de super, e de post? ca iau si eu o felie

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lulu....pina ajunge la tine.....se raceste !Vino acasa !

      Carmenusa e de post , asa ca serveste-te cu incredere.

      Ștergere
  2. Facebook :

    Georgescu Steliana

    ah, ce frumos miroase !


    Cristina Vioreanu 

    Imi place mult cum arara k mi se pare k nu-i indesata 


    Cotei Mihaela 

    ESTE FFFF BUNA!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cristina sa sti ca este foarte pufoasa !
      Si are un mirooooooooos.....

      Ștergere
  3. Gheorghe Sanda 

    Trebuie neaparat cu capac ? Am vase de yena mari dar fara capac !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca nu ai vas cu capac, poti sa acoperi cu folie, numai sa fie acoperit la inceput.

      Ștergere
  4. Toderel Nicoleta

    Bravo! Am vazut in reteta ca ai pus 15 grame drojdie proaspata la 1 kg de faina, crezi ca pot pune uscata? Aceeasi cantitate?

    RăspundețiȘtergere
  5. Nico normal at fi sa poti folosi si drojdie uscata.
    Pune doua pliculete de cate 7 g fiecare....sa-mi spui cum a iesit !
    Bafta !

    RăspundețiȘtergere
  6. Manea-Agapi Romina Mihaela

    acum vin...ca tare bn arata

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te astept cu bratele deschise , sa te servesc cu un colt rumen si crocant.

      Ștergere

Tipariti reteta

Back to top ↑
Connect with Us

Gateste Sanatos

Gateste Sanatos

RO

© 2013 In Bucatarie La Sidy. WP Mythemeshop Converted by Bloggertheme9
Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.