vineri, 7 noiembrie 2014

Supa de castane cu ciuperci si praz

By In bucatarie la Sidy   Posted at  14:52   Supe 3 comments

Castanele comestibile sunt de un real ajutor in sezonul de toamna-iarna, crescand imunitatea organismului si rezistenta in fata bolilor specifice sezonului rece, fiind in acelasi timp si o sursa importanta de vitamine si minerale.
Asa ca eu am inceput sa le folosesc mai des, la inceput in supe ( http://sidyskitchen.blogspot.ro/2014/09/supa-de-castane-cu-carnati-si-varza.html) si mi se par delicioase.
Voi le-ati incercat ?



INGREDIENTE :



150 g castane
5-6 ciuperci
2 morcovi
1 fir praz
2 cartofi
4-5 catei usturoi
2 l supa de carne
1 lingura unt
cimbru
smantana( optional)
sare
piper


MOD de PREPARARE :

Pentru inceput coacem castanele. Le crestam cu cutitul in forma de cruce, cum se vede in poze, apoi le coacem intr-o tigaie , cam 15 minute. Dar tigaia o punem pe o bucata de tabla, sa nu se arda castanele.Acoperim castanele cu un prosop vechi, umezit si stors, astfel castanele nu devin seci si tari.
Daca este nevoie, udam prosopul  din cand in cand.
Cand sunt coapte castanele, le punem intr-o punga de hartie , pe care o inchidem.Dupa aproximativ 5 minute, veti vedea cat de usor puteti curata castanele.




Prazul il taiem felii subtiri, ciupercile le curatam , le taiem in doua si apoi le feliem, morcovii curatati ii dam pe razatoarea cu gauri mari, iar cartofii curatati ii taiem cuburi.
Curatim si usturoiul si il presam.
Morcovii ii sotam in unt si vom obtine o culoare frumoasa la supa.



Punem supa sa fiarba , cand clocoteste adaugam castanele( eu le-am pus in tifon , sa le pot scoate mai usor din supa) si le lasam sa fiarba vreo 10 minute, apoi adaugam celelalte legume si le lasam sa fiarba la foc potrivit, acoperit, cam 15-20 de minute, pina sunt fierte toate.



Gustam supa de sare si piper, adaugam usturoiul, lasam sa dea un clocot , apoi   castanele fierte le dam prin blender. Cine doreste poate da si celelalte legume si obtineti o supa crema delicioasa.
Servim supa cu smantana ( optional)
Reteta am citit-o pe blogul Anei Maria Ciolacu. Multumesc mult de tot !


Pofta mare sa aveti !

Multumesc pentru vizita dvs

"Daca va place preparatul meu sau poate nu, va rog sa va scrieti impresiile, putin mai jos
View all posts by: Sidy's Kitchen

3 comentarii:

  1. Niciodata nu am incercat,dar tare-mi place cum arata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La cat sunt de sanatoase castanele, merita sa incerci Miha !
      Te tzuc cu drag !

      Ștergere
  2. Comment de pe FACEBOOK :

    Tania Kiswani

    Eu una,vreau si iti multumesc Sidy..!
    8 noiembrie la 13:59 · Îmi place

    Adriana Abrudan

    CHEF SIDY nu se dezminte ! Priviți cu îngăduință și supa mea !
    8 noiembrie la 14:17 · Nu-mi mai place · 4


    Melania Parus

    mmm
    8 noiembrie la 14:28 · Îmi place


    Camelia Khalil

    Eu,daca mai este,vreau doua portii.Una,pt.azi,de la Sidy si una pt.miine,de la Adriana Abrudan.
    8 noiembrie la 15:39 · Îmi place ·



    Toncean Valer

    Nu stiu ce zice Sidy dar mie mi s-a facut foame !
    8 noiembrie la 18:12 · Îmi place

    Elena Olariu

    Multam, CHEF SIDY!
    8 noiembrie la 18:18 · Îmi place

    RăspundețiȘtergere

Tipariti reteta

Back to top ↑
Connect with Us

Gateste Sanatos

Gateste Sanatos

RO

© 2013 In Bucatarie La Sidy. WP Mythemeshop Converted by Bloggertheme9
Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.