marți, 8 septembrie 2015

Friptura glazurata in cidru cu cartofi aurii si sos

By In bucatarie la Sidy   Posted at  16:16   Preparate din carne de porc 14 comments

Cidrul are două înţelesuri actualmente.  Unul este sucul de mere (sau din alte fructe; cidrul de pere, de pildă, numit în Marea Britanie perry) uşor fermentat. Este alcoolizat în proporţie de maximum 8%.
Pe de altă parte, este produs şi un aşa-numit "hard cider", o formulă mai puternic alcoolizată, mai cunoscută în Statele Unite decât sucul fermentat.
Cidrul este de fapt...verisorul berii, dar a unei beri mai aromatizate,iar consumat cu moderaţie aduce beneficii sănătăţii, folosit ca tratament pentru problemele de stomac, bolile reumatice, dar şi alte boli,reduce riscul apariţiei bolilor coronariene,poate duce la reducerea riscului cancerului de tract digestiv, poate preveni dezvoltarea astmului sau altor boli pulmonare.
Daca e atat de bun, m-am hotarat sa-l folosesc.




Avem NEVOIE de :

1 kg pulpa porc
3 linguri mustar cu hrean
3 linguri miere
330 ml cidru de mere
1 legatura ceapa verde
1 ceapa rosie
1 ceapa alba
2 linguri sos soia
150 ml smantana pentru gatit
1 lingurita rasa boia afumata
2 lingurite chives
ierburi naturale englezesti(sare de mare, piper negru boabe,usturoi granulat
frunze patrunjel verde ,oregano)
700 g cartofi
sare
piper
2-3 linguri ulei



MOD de PREPARARE :

Cuptorul il incalzim la 180 de grade C, intre timp, intr-un bol amestecam mustarul cu mierea si ierburile naturale. Cu aceasta pasta ungem carnea pe toate partile, cu ajutorul unei pensule.
Curatam toata ceapa si o taiem feliute, pe care le punem in vasul cu capac, in care vom da la cuptor carnea.
Dupa ce am asezat carnea peste stratul cu ceapa, peste pasta cu care am uns carnea presaram chives tocat marunt.




Adaugam in vas cam 200 ml de cidru, acoperim vasul cu capac si am friptura la cuptor pentru 60 de minute.
Dupa trecerea timpului, scoatem capacul si intoarcem friptura pe partea cealalta, daca e cazul mai adaugam putin cidru si mai lasam fara capac inca 40 de minute, sau o ora, pina se patrunde bine carnea.




Scoatem sosul din vas, cu toata ceapa, il mixam bine de tot, adaugand smantana pentru gatit si boiaua afumata. Daca vi se pare ca sosul este prea gros, mai adaugam putin cidru in el.



Scoatem friptura din cuptor si o feliem, atatea portii cate servim, restul o lasam asa pina a doua zi.
Intre timp si cartofii aufii au fost facuti si servim cate o felie de friptura, cu cartofi aurii si cu mult sos gustos.




Pofta mare sa aveti !

Multumesc pentru vizita dvs

"Daca va place preparatul meu sau poate nu, va rog sa va scrieti impresiile, putin mai jos
View all posts by: Sidy's Kitchen

14 comentarii:

  1. Da,am inteles;cidru am si eu o sticla,mai raman restul ingredientelor sa le cumpar si gata friptura!
    Pup fata harnica!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Atunci iti doresc spor la munca draga mea ! Sa-mi spui rezultatul...
      Te tzuc cu drag !

      Ștergere
  2. Mariana Vasile

    Arată super! Felicitări!
    Imi place ·

    RăspundețiȘtergere
  3. Dorina Topala

    Super...cred că este foarte gustoasă !
    Imi place ·

    RăspundețiȘtergere
  4. Margareta Cismasiu

    Cine are englezi,are cidru...!Minunata friptura.Cred ca e un deliciu.

    RăspundețiȘtergere
  5. Iancu Lubita

    Trebuie incercata ca arata intr-un mare fel!! dar pana ma eliberez eu de treburi,fa un pachetel te rog!!
    Imi place ·

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pachetul il fac cu drag, ar...iti trimit si niste borcane goale ???
      Te tzuc cu drag soro !

      Ștergere
  6. Eu de regula nu ma hazardez la mancaruri cu combinatii moderne, dar mancarea ta arata prea bine ca sa nu risc. Si stii ce? sunt sigura ca nu voi da gres...! Pupici, Sidy!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este asa de usor de facut ca nu are cum sa nu-ti reuseasca !
      Succes draga Oana , sunt sigura ca vei reusi....
      Te tzuc !

      Ștergere
  7. Eliana Boghici Rotaru

    Deci mi-e foame in acest moment!!
    Îmi place

    RăspundețiȘtergere

Tipariti reteta

Back to top ↑
Connect with Us

Gateste Sanatos

Gateste Sanatos

RO

© 2013 In Bucatarie La Sidy. WP Mythemeshop Converted by Bloggertheme9
Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.