duminică, 4 octombrie 2015

Tort cu crema de piure de castane si unt de arahide

By In bucatarie la Sidy   Posted at  16:27   Torturi 4 comments

Daca nu ati incercat inca gustul aromat si rafinat al castanelor, toamna asta trebuie sa o faceti! Sunt extrem de sanatoase si ajuta la vindecarea a numeroase afectiuni.
Voi stiti ca arborii de castani comestibili , cei foarte bătrîni, pot ajunge la diametrul de 4 m si pot ajunge vîrsta de 500–600 de ani?
Pe linga piureul de castane( este unul dintre putinele produse care, prelucrate termic, pastreaza in mare parte vitaminele fructului proaspat)si castanele coapte, există o varietate de mămăligă corsicană care foloseste ca ingredient de bază făină dulce de castane comestibile .
Castanele sunt recomandate persoanelor cu astenie fizica si intelectuala,convalescentilor, batranilor si copiilor datorita bogatiei lor de minerale si vitamine.
Frunzele castanului comestibil dezvolta o actiune sedativa asupra organelor respiratorii si de ceea sunt folosite pentru tratarea bronsitele (sub forma de infuzie).
Folosita tot ca infuzie, scoarta de castan are proprietatea de a scadea temperatura.
Castanele actioneaza ca tonic muscular, nervos si venos, si reduc permeabilitatea capilara. Pentru tratamentul hemoroizilor, varicelor si tromboflebitei, se consuma cate o farfurie de piure de castane indulcit cu miere inainte de micul dejun si de cina. Se face o cura de cateva saptamani.
De ce sa alegem castanele? Pentru ca :
 - detin valoroase depozite de vitamina B6 si E, dar si glucide cu absorbtie lenta, potasiu si acid linoleic (substanta care reduce colesterolul si previne bolile de inima).
- sunt o sursa importanta de hidrati de carbon, fosfor, lecitina si vitamina C.
- contin protide, lipide, calciu, fier, magneziu, mangan, zinc, potasiu, valoarea lor calorica fiind de 200 calorii la 100 g.
- caloriile continute in castane nu provin din grasimi, ci din carbohidrati.
- sunt lipsite de colesterol si de sodiu, fapt pentru care sunt o alegere foarte buna pentru cardiaci.
- sunt o buna sursa de fibre, asa ca persoanele care isi doresc sa se ingrase sau sa isi fortifice musculatura si organismul nu ar trebui sa le ocoleasca.
- contin tiamina - vitamina care completeaza rezervele de energie, echilibreaza digestia si apetitul - si riboflavina, vitamina ce imbunatateste activitatea metabolica.
- ajuta la tratarea problemelor respiratorii, cum ar fi tusea convulsiva.
- repara gaurile microscopice din vasele de sange si capilare si imbunatatesc elasticitatea acestora.

Piureul din castane datorita aportului imens de vitamine si minerale, este un tonic natural extrem de puternic, fiind perfect pentru persoanele aflate in crestere, pentru sportivi, copii si batrani sau pentru cei care sufera de anemie sau astenie.
Vitaminele si mineralele pe care le contine  întăresc sistemul imunitar.
Datorită aportului imens de vitamine si minerale, piureul de castane este un tonic natural extrem de puternic.
Amestecul de piure de castane si branza de vaci (in proportii egale), indulcit cu miere, este o hrana usor digerabila si foarte energizanta.
Catifelat pe cât este de aromat, gustos pe cât este de parfumat și delicat pe cât este de sănătos, piureul de castane este unul din cele mai îndrăgite delicatesuri pe care le poți savura toamna.
Aroma inconfundabilă este dată de miezul sănătos al castanelor , de rom și de vanilie, care potențează parfumul natural al castanelor.
Pe langa desert, castanele pot fi utilizate si in alte combinatii culinare precum retete de sarbatori cu carne sau preparate vegetariene.
Daca va intereseaza doua supe( ciorbe) bune cu castane , le gasiti aici si Aici...





Avem NEVOIE de :

- pentru blatul alb
4 oua
5 linguri faina
5 linguri zahar
1/2 plic praf de copt cu sofran Dr Oetker
1-2 linguri apa
un praf de sare

- pentru blatul negru:
4 oua
4 linguri faina
5 linguri zahar
1 lingura cacao Dr Oetker
1/2 plic praf de copt cu sofran Dr Oetker
1-2 linguri apa
un praf de sare

- pentru crema :



250 g piure de castane
340 g unt de arahide
100 ml sirop de artar
esenta de rom dr Oetker

- pentru decor
glazura de zahar - Regal Ice colorata Dr Oetker
frisca





MOD de PREPARARE :

Facem blatul alb din  galbenusuri frecate bine cu apa si cu zahar.Frecam bine cu mixerul 3 minute.
Albusurile cu un praf de sare le batem bine bine.
La galbenusurile batute adaugam pe rand cate o lingura cu faina amestecata cu praful de copt, pina incorporam toata faina. Adaugam 1/2 din albusurile batute spuma, le amestecam cu grija cu o lingura, invartind de sus in jos pina se omogenizeaza albusurile cu galbenusurile , apoi adaugam cealalta 1/2 de albusuri si procedam la fel.
Intr-o tava de tort tapetata cu hartie de copt si unsa cu putin unt, turnam pandispanul cremos si il nivelam cu o lingura.

Il dam la cuptorul dinainte incalzit la 180 grade C pina se coace blatul. Incercam daca e copt cu proba scobitorii.Scoatem apoi blatul din cuptor si il lasam sa se raceasca in forma.




La fel procedam si cu blatul negru, atata doar ca amestecam faina si cu o lingura cu cacao.




Pregatim crema amestecand intr-un vas mai inalt piureul de castane cu untul de arahide si siropul de artar dupa gust, mai mult sau mai putin de 100 ml.Adaugam si esenta de rom si amestecam sa se omogenizeze.
Initial am vrut sa pun zahar, dar m-am gandit ca ar avea un gust mai bun cu siropul de artar( daca nu aveti sirop, puteti folosi zahar).


Dupa ce cele doua blaturi s-au racit, le taiem in doua pe orizontala, luam cate o parte din cel alb si una din cel negru , le suprapunem si le taiem fasii groase cam de 1,5 - 2 cm.
Ca sa stea mai bine, eu le-am pus in  inelul de la forma de tort.


Punem blatul intreg cu cacao pe un platou, il insiropam , apoi il ungem cu un strat de crema si deasupra cremei punem pe rand cate o fasie galbena , apoi una maro, iar galbena si apoi maro.
Le insiropam putin si apoi ungem iar cu crema. 
Deasupra asezam un alt strat de blat din fasii alternative , dar avem grija ca deasupra celui galben sa fie o fasie maro si deasupra fasei maro sa fie una galbena.
Le insiropam si apoi le ungem cu crema ramasa.




Acoperim cu ultimul blat galbem pe care il insiropam putin.
Dam tortul la frigider pentru cateva minute.
Intre timp pregatim glazura tortului.Bine era aca aveam doua pachete de glazura, ar avand doar unul, am imbracat tortul in trei culori, desi eu imi doream sa fie doar verde si galben...
Fiecare baton de glazura folosit, l-am framantat putin pe blatul e lucru ca sa se inmoaie putin, apoi am pus glazura intre doua folii alimentare si am intins-o cu sucitorul.
Am scos tortul de la frigider si l-am imbracat cu glazura rezultata, apoi am facut niste floricele cu care am ornat tortul.
Nu am eu talent la ornatul tortului, niciodata nu m-am priceput la asa ceva, dar va spun ca am facut tortul cu mult, mult suflet .




Si stiti de ce ?
Pentru ca l-am facut pentru raga mea maicuta care a implinit 81 de ani ! LA MULTI ANI maicuta mea !


Multumesc pentru vizita dvs

"Daca va place preparatul meu sau poate nu, va rog sa va scrieti impresiile, putin mai jos
View all posts by: Sidy's Kitchen

4 comentarii:

  1. Ingenioasa si frumoasa edee la tort! am si eu un calup de pasta de castane la congelator,am si uitat de ea
    Sanatate multa maicutei tale!

    RăspundețiȘtergere

Tipariti reteta

Back to top ↑
Connect with Us

Gateste Sanatos

Gateste Sanatos

RO

© 2013 In Bucatarie La Sidy. WP Mythemeshop Converted by Bloggertheme9
Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.