joi, 3 decembrie 2015

Fasole cu ciolan

By In bucatarie la Sidy   Posted at  17:48   Preparate din carne de porc 6 comments

Obiceiul de a consuma această mâncare de Ziua Națională își are originile acum aproximativ 15 ani, când o televiziune din România- PRO TV-ul- , a organizat un fel de concurs de fasole cu ciolan, în cadrul unei campanii care a început cu doar câteva zile înainte de 1 Decembrie.
Atunci, a lansat un concurs în care îi invita la sediul din ei, pe toţi bucătarii pricepuţi cu "cea mai gustoasă şi arătoasă fasole cu ciolan la purtător". 
Cum promovarea începuse cu câteva zile înainte de Ziua Naţională, ideea a prins şi sute de oale şi cratiţe pline cu delicioasa fasole cu ciolan ,făceau coadă în faţa sediului PRO TV.
Reteta originala de fasole cu ciolan a fost creata de bucatarii din armata si este considerata de soldati, cea mai gustoasa mancare de la popota. Se pregateste in cantitati mari si se serveste cu muraturi.
Daca aveti ocazia vreodata sa gustati in bunatatea aceasta , preparata la bucatariile rulante auto, fiti sigure ca nu veti regreta.Eu am mancat de multe ori si acum am sa va dau reteta dupa care faceau bucatarii mei, acest preparat delicios si foarte apreciat de toata lumea...







Avem NEVOIE de :

500 g fasole uscata
1 kg ciolan afumat
1 ceapa
1/2 ardei gras rosu
1/2 ardei gras verde
1 rosie
3-4 catei usturoi
1 frunza afin
cimbru
piper
boia afumata
sare
1-2 linguri pasta rosii( eu am pus pasta de gogosari )
patrunjel verde







MOD de PREPARARE :

Fasolea se ţine în apă cu sare de seara până dimineaţa. Apoi se spală în mai multe ape şi se pune la fiert , la foc mic ,în apă cu sare, in oala sub presiune , cam 50 de minute  sau vreo 2-3 ore in oala obisnuita( depine de fasole).

Fierbem ciolanul la foc mic spumând din când în când, până când carnea se desprinde de pe os. După ce carnea a fiert,o scoatem din zeama în care a fiert şi o lăsam să se răcească. Păstram zeama în care a fiert carnea, pentru o ciorba delicioasa...






Din pacate am uitat sa mai fac poza ciolanului...doar acum cand am descarcat pozele, am observat si...ciolanul este in fasole....






Cat timp fierbe fasolea, taiem marunt ceapa , rosia si ardeii, iar usturoiul il dam prin presa.
In putin ulei, tragem la tigaie ceapa maruntita si ardeii si cand acestea s-au inmuiat adaugam rosia taiata marunt.Amestecam si lasam 5 minute pe foc , apoi adaugam fasolea fiarta si scursa de apa.







Adaugam putina apa in care a fiert fasolea( cat de groasa vrem sa fie), pasta de gogosari, piper macinat , putin cimbru si sare daca mai este cazul.
Lasam sa mai dea cateva clocote, apoi putem stinge focul.






Presaram patrunjel vedre  proaspat tocat, deasupra.
Ciolanul, dupa ce s-a racit putin si putem sa-l manuim, il taiem in portii si il servim alaturi de fasolea dinainte pregatita.
Fasolea cu ciolan afumat se serveşte alături de o salată de murături tradiţionale.




De 1 Decembrie oradenii au mancat fasole din aceasta preparata in bucatariile rulante auto B.R.A-2, de bucatarii militari :

https://youtu.be/ZWXFv_B8hoE





Multumesc pentru vizita dvs

"Daca va place preparatul meu sau poate nu, va rog sa va scrieti impresiile, putin mai jos
View all posts by: Sidy's Kitchen

6 comentarii:

  1. Silvesan Dorin

    Cea mai buna fasole am mincat-o in armata la Oradea!
    Îmi place .

    RăspundețiȘtergere
  2. Camelia Khalil

    Ciolanul(se poate si alta afumatura,nu?),nu se fierbe cu fasolea?Se serveste,linga,Sidonia Toncean?
    Îmi place .

    RăspundețiȘtergere
  3. Georgiana Berheci

    Ce bine arata!Îmi place ...

    RăspundețiȘtergere
  4. Imi place mult fasolea facuta in fel si chip,nu conteaza si ce ai facut aici e bun rau!! eu am cu totul alta metoda(c-asa-i in Moldova)!!
    Pup!

    RăspundețiȘtergere

Tipariti reteta

Back to top ↑
Connect with Us

Gateste Sanatos

Gateste Sanatos

RO

© 2013 In Bucatarie La Sidy. WP Mythemeshop Converted by Bloggertheme9
Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.