vineri, 29 aprilie 2016

Paine de casa cu seminte

By In bucatarie la Sidy   Posted at  18:08   Masina de paine No comments

Cea mai buna reteta de paine este cea facuta in casa ,framantata si coapta in cuptor.Asta mai ales ca sti ce bagi in paine, fara toti amelioratorii si E-urile folosite in comert.
Faina este tot de la noi, am cultivat graul, l-am dus la moara si avem minunatia asta de faina, care face toti banii.
Si pentru ca de ziua mea am primit acest minunat robot de bucatarie, acum s-a ivit ocazia sa-l testez.Daca pina acum framantam aluatul 35-45 de minute, de data aceasta in 4 minute a fost gata.Desi eram putin sceptica, a crescut aluatul de a iesit din vas.De cand Mr. Red( robotul) a intrat in viata mea ca un print calare pe un cal alb, lucrurile s-au simplificat mult pentru mine. Asa ca daca nu aveti un robot care framanta, dar faceti paine des, va recomand cu caldura, sa va procurati unul( nu trebuie sa coste o mica avere ca si KitchenAid, dar sa aiba puterea +800 , al meu are 1000 W).
Painica facuta cu drojdie uscata iese atat de buna si de frumoasa incat nu-mi vine sa mai cumpar niciodata.
Nimic nu se compara cu aroma painii proaspat scoase din cuptor, aburinda, pufoasa, din care de abia astepti sa rupi o bucata...




Avem NEVOIE de :

1,2 kg faina
2 pliculete drojdie uscata (14g)
2 lingurite sare
1 lingura miere
1 l apa calduta
4 linguri ulei de masline
2 linguri mix de seminte( floarea soarelui, in, dovleac si susan)




MOD de PREPARARE :

In vasul robotului punem apa calduta, uleiul si sarea, apoi adaugam mierea, faina, drojdia si semintele.
Procedam conform instructiunilor de folosire a robotuluiL 10 secunde la treapata 1, apoi 10 secunde la treapta 2.






La final lasam la framantat 3 minute la treapta 3.
Robotul are 6+1 viteze , dar am facut exect cum prevad instructiunile  si totul a fost OK.




In vasul robotului acoperit, am lasat aluatul la dospit 35 de minute, la loc cald, apoi am rasturnat aluatul pe blat si l-am impartit in doua.
Astfel am inaugurat si tavile primite de la Gustos.ro si am pus aluatul in ele.
Bine era daca puneam aluatul in 3 tavi, iesea painea mai faina.Nu-o nimic...data viitoare.




Mai lasam aluatul sa dospeasca acoperit cam 15 minute, pina se incalzeste si cuptorul si punem painea pentru 35-40 de minute la cuptor, pina face o crusta aramie, deasupra.



Scoatem painea din cuptor si asa fierbinte o ungem cu putin lapte deasupra.
O lasam sa se raceasca in tava, apoi o scoatem pe un gratar.
Miroase atat de frumos incat de abia astepti sa rupi o bucata din ea.
Pofta mare sa aveti !



Multumesc pentru vizita dvs

"Daca va place preparatul meu sau poate nu, va rog sa va scrieti impresiile, putin mai jos
View all posts by: Sidy's Kitchen

0 comentarii:

Tipariti reteta

Back to top ↑
Connect with Us

Gateste Sanatos

Gateste Sanatos

RO

© 2013 In Bucatarie La Sidy. WP Mythemeshop Converted by Bloggertheme9
Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.