vineri, 5 august 2016

Prajitura cu branza de vaci si gem de caise

By In bucatarie la Sidy   Posted at  15:15   Prajituri 12 comments

Aceasta prajitura cu branza dulce poate fi desertul ideal de weekend, dar nu numai...
Pentru ca prajitura cu branza dulce sa fie delicioasa ii mai adaugam si un gem de caise facut in casa si va iesi ceva nemaipomenit de bun, o prajitura foarte usoara.
Caisele erau considerate în China antică fructe ale vieţii, iar în cultura persană avea numeroase semnificaţii legate de puterea zeilor fertilităţii. În epoca modernă, caisa este recunoscută a fi unul dintre cele mai sănătoase fructe datorită conţinutului său în vitamine.
Cum am vazut aceasta reteta pe blogul Laurei  am spus ca trebuie sa o fac, iar Laura spune despre prajitura ca este ".. pe cit de simplu si rapid de realizat, pe atit de buna.Si aspectul este, parerea mea, foarte imbietor.." si ii dau dreptate.




Avem NEVOIE de :

-Aluat
5 oua
350 g faina
350 g zahar praf
125  ml lapte
125 ml ulei
1 praf copt
sare
1 lamaie( coaja rasa si zeama)
aroma vanilie Finesse Dr Oetker

- Umplutura
350 g branza proaspata de vaci
2 oua
5 linguri zahar praf
1 lingura budinca vanilie
1 zahar vanilat Bourbon
esenta rom
2 linguri zeama lamaie
coaja de lamaie

400 g gem caise




MOD de PREPARARE :



Preparam pentru inceput aluatul mixand ouale intregi cu zaharul praf si sarea pina cand isi dubleaza volumul.



Adaugam treptat uleiul , laptele caldut, zeama de lamaie si coaja razuita , iar la final faina amestecata cu praful de copt.




Pregatim tava de la cuptor, captusind-o cu hartie de copt, pe care o ungem cu putin unt.
Preparam umplutura, separam cele doua albusuri de galbenusuri  si le batem spuma cu zeama de lamaie, apoi adaugam 2 linguri de zahar praf.
Branza bine scursa o amestecam cu galbenusurile si restul de 3 linguri de zahar praf, adaugam apoi celelalte ingrediente: zaharul vanilat, coaja de lamaie, esenta de rom si budinca de vanilie.
Gemul de caise il amestecam cu o furculita sa se subtieze, daca e nevoie il incalzim putin si apoi il punem intr-o punga de nailon la care ii taiem putin un capat.
Peste aluatul din taqva captusita punem gemul sub forma de grilaj :



Branza mixata o punem in alta punga de nailon crestata la un capat si punem branza peste gem.



Ultimele doua poze sunt ale Laurei, mie mi-a tremurat mana si nu a iesit drept grilajul si asa :


Tocmai din acest motiv vi-am aratat cum trebuia sa iasa grilajul, pe cele doua poze ale Laurei.Ea e mai tinara si nu ii tremura mainile ca noua bunicilor...
Dam tava la cuptorul dinainte incalzit la 160 de grade, pina se rumeneste prajitura si trece testul scobitorii, cam 30-40 de minute.




Lasam prajitura sa se raceasca in tava, apoi o portionam si o pudram cu zahar pudra deasupra.
Este o prajitura usoara, foarte gustoasa si nu te mai saturi de ea...
Asa-i ca va place ajutorul meu din bucatarie ?




Multumesc surioara mea draga Laura pentru idee si mai astept si alte asemenea bunatati usoare  si delicioase.
Pofta mare sa aveti !

Multumesc pentru vizita dvs

"Daca va place preparatul meu sau poate nu, va rog sa va scrieti impresiile, putin mai jos
View all posts by: Sidy's Kitchen

12 comentarii:

  1. Draga mea surioara!
    In primul rind, un mare LOB mezinului familiei!
    Cum ai spus, astepti sa-ti vina "ajutorul" si asa a fost!
    Felictari tuturor si respectul meu pentru familia ta frumoasa si unita!
    Sa va fie de bine, prajiturica!
    Va urez sa petreceti clipe de neutat impreuna si multa sanatate tuturor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumim cu totii surioaro , pentru minunata idee !
      A fost atat de buna incat deja am cereri sa o refac, dar cu un strat de gem si alt strat, deasupra ,cu branza.
      Asa mi s-a cerut...sa vedem.

      Ștergere
  2. Terhes Atena Timeea - Ioana

    Arata bine, cu siguranță e foarte buna când e cu brânză.
    Îmi place ·

    RăspundețiȘtergere



  3. Alina Popa

    Ce fain arata! Îmi place ·



    Paula Maria Sitar

    O adorrrr ...Îmi place !


    Florica Negrut

    Super! Îmi place ·

    RăspundețiȘtergere
  4. Simona Dinu

    Foarte bine arata! Daca e si usor de facut. ..E perfecta . Îmi place ·

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Zau ca se face usor...
      Ar mai fi varianta care am spus-o in primul comentariu.

      Ștergere

  5. Adina Diana Bozdog

    Eu sunt înnebunită după prăjituri cu brânza ...Îmi place !

    RăspundețiȘtergere

  6. Mirela Lipou

    Chear arata super! Îmi place ·

    RăspundețiȘtergere

Tipariti reteta

Back to top ↑
Connect with Us

Gateste Sanatos

Gateste Sanatos

RO

© 2013 In Bucatarie La Sidy. WP Mythemeshop Converted by Bloggertheme9
Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.