miercuri, 12 octombrie 2016

Taci și înghite

By In bucatarie la Sidy   Posted at  17:32   Alte mancaruri 11 comments

Satioasa si buna de te lingi pe degete, "taci si-nghite" este un preparat traditional din zona Ardealului.
"..Celebra si magnifica coptura transilvana, este o capodopera veche, cunoscuta de secole. E raspandita si inghitita in tacere, in toata tara - ca o gateala savuroasa si suficient de rafinata ca sa abureasca pe mese simandicoase, exprimand totodata ceva din gustul si din simtirea puternic romanesti de pe vremuri .." zicea Radu Anton Roman .
Este absolut delicioasa, usor de preparat si mai arata si bine, cu toate ca are un nume care starneste rasete, dar cand gusti din acest preparat nu o sa mai scoti un sunet...



Avem NEVOIE de :

330 g faina de malai
900 ml apa
600 ml lapte
6 oua
150 g telemea
150 g cascaval
75 g unt
sare




MOD de PREPARARE :


Se face o mamaliga mai moale in laptele amestecat cu apa si sarea, pe care le-am dat in clocot.Turnam putin cate putin faina de malai, amestecand mereu.





Radem cascavalul si telemeaua pe razatoarea cu ochiuri mici.




Cand mamaliga e gata adaugam untul, branza si cascavalul pe care le-am razuit. Amestecam pina cand acestea se topesc.




Ungem un vas termorezistent cu unt, rasturnam in el mamaliga facuta  si cu ajutorul unei linguri data prin unt facem 6 gauri in mamaliga.




Spargem cate un ou in fiecare loc format cu lingura. NU mai e nevoie sa adaugati unt , pentru ca va iesi grasimea din mamaliga.




Dam tava la cuptorul dinainte incalzit si lasam pina cand se intareste albusul de deasupra.




Scoatem tava din cuptor, portionam mamaliga si servim cu smantana alaturi .
Pofta mare sa aveti !
Taci si-nghite !



Multumesc pentru vizita dvs

"Daca va place preparatul meu sau poate nu, va rog sa va scrieti impresiile, putin mai jos
View all posts by: Sidy's Kitchen

11 comentarii:

  1. Geta Macovei Sebesean

    Eu tac.....dar as si inghiti!!!!!👍👍👍❤❤❤Îmi place ·

    RăspundețiȘtergere
  2. Camelia Khalil

    Intr-adevar...taci si inghite! Îmi place ·Ha, ha, ha...

    RăspundețiȘtergere
  3. Doina Negru

    Nu ai cum sa mai scoti o vorba cand ai farfuria cu minunea asta in fata! Îmi place ·

    RăspundețiȘtergere
  4. vin si eu la masa, data viitoare ca e prea bun c ai gatit tu aici!

    RăspundețiȘtergere
  5. si eu am executat reteta asta, desi nu sunt mare priceputa in bucatarie. Dar, daca mamaliga iese buna, restul n-are cum sa nu fie bun!

    RăspundețiȘtergere
  6. Deci e ardeleneasca? :))) eu tin minte ca o gasisem pe un forum rusesc, culinar, si o tradusesem cu google, dar pentru ca n-am avut cum s-o fac identic, am zis ca este o varianta. In orice caz, este foarte buna mancarea asta.

    RăspundețiȘtergere

Tipariti reteta

Back to top ↑
Connect with Us

Gateste Sanatos

Gateste Sanatos

RO

© 2013 In Bucatarie La Sidy. WP Mythemeshop Converted by Bloggertheme9
Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.