marți, 20 martie 2018

Mancare de linte si naut

By In bucatarie la Sidy   Posted at  17:48   Mancaruri de post No comments

Reteta aceasta ( de fapt cea originala) am primit-o din Iordania de la prietena mea  Tania Kiswani, careia ii multumesc foarte mult si sper sa nu ma certe prea tare pentru modificarile ce le-am facut.
De fapt aceasta mancare se face fara naut si se numeste Haraq osba'u - Aperitiv cu linte .
Dintr-un anumit motiv , eu a trebuit sa adaug si naut si a iesit ceea ce se vede , dar e buuuuuna rau aceasta mancare.
Dupa cum este facuta se poate manca si in post.




Avem NEVOIE de 

1 conserva linte Sun Food ( sau 500 g linte)
1 conserva naut Sun Food
3 lipii libaneze
80 ml ulei masline
3 cepe mari
1/2 legatura patrunjel verde( ea a folosit coriandru verde)
3 linguri sos rodii concentrat
200 ml supa legume
sare
piper
2 linguri pasta de tamarind( eu nu am avut)

- pentru decor
1 caciulie usturoi
1/2 legatura patrunjel verde(coriandru)
1 lipie libaneza
*ulei
*1 ceapa mijlocie
*1 caciulie usturoi
Ultimele 3 eu nu le-am mai pus si veti vedea mai jos de ce.




MOD de PREPARARE :

Desfacem cele doua conserve de linte si naut si le trecem sub un jet de apa rece, apoi le lasam sa se raceasca in strecuratoare.
Daca aveti linte, o spalati si o lasati la inmuiat 30 de minute apoi o puneti intr-o oala la fiert in apa care sa depaseasca lintea cu 2-3 degete.




Ceapa curatata o tocam marunt si o tragem la tigaie, pina devine translucida.



Punem lintea si nautul bine scurs peste ceapa si amestecam bine.


Adaugam si 50 ml supa si lasam sa dea in clocot.



Intre timp taiem lipiile in fasii , apoi patratele...



...si le adaugam peste linte si naut. Turnam restul supei si amestecam.



Acum adaugam verdeata si sosul de rodie.



Gustam si apoi potrivim gustul mancarii. Eu am mai adaugat putin sos acrisor de rodie, sare si piper.Lasam sa fiarba cam 10 minute , sa se inmoaie si lipiile.



Intre timp prajim lipia pentru decar, curatam usturoiul si il tocam marunt. 1/2 l-am bagat in mancare si cu restul am ornat mancarea deasupra.



Am ornat cu cu verdeata tocata marunt si cu lipia prajita si maruntita.




A iesit o mancare delicioasa si ii promit Taniei ca data viitoare am sa o fac exact cum mi-a scris ea si am sa va rog sa cititi mai jos si cum a ornat ea mancarea.



De la TANIA :

Haraq osba’u

Mod de preparare

Intr-o oala mare se v-a pune lintea la foc, dupa ce a fost spalata si inmuiata in apa rece timp de 30 de minute.
Cantitatea de apa trebuie sa fie mai mare, sa acopere lintea cu 2-3 degete.
Pana fierbe lintea vom curata ceapa si dupa ce am spalat-o si uscat-o o vom taia solzi de peste subtiri si o vom cali pana capata o culoare maro aurie.
Legatura de coriandru o vom curata, o vom spala bine si inainte de a o taia o vom usca cu prosoape de hartie si o vom toca nu prea marunt, lasand putin din tulpine.
Intre timp ne vom ocupa de paine pe care o vom taia fasii, apoi crutoane mai mici. inainte cu 7 minute de a se termina  gatitul lintei, vom adauga crutoanele de paine, ceapa prajita cu tot cu ulei, jumatate din cantitatea de coriandru, pasta de tamarind, melasa de rodie, sare si  piper dupa gust.Daca s-a ingrosat prea mult adaugam apa fierbine si lasam la foc pana se omogenizeaza totul, in jur de 10 min, pana cand painea se moaie.Aceasta mancare trebuie sa fie acruta, de aceea se foloseste tamarind si melasa.Deci dupa preferintele fiecaruia, puteti adauga mai mult sau mai putin din aceste 2 ingrediente.
Inainte de a stinge focul gustati, si adaugati ceea ce credeti ca lipseste.Amestecul trebuie sa fie destul de moale, pentru ca dupa racire se v-a mai intari. Vom turna lintea in vase mai adanci si le lasam sa se raceasca, iar intre timp pregatim ingredientale pentru decorarea aperitivului nostru.
 Ceapa o vom praji pana devine caramelizata, iar  coriandrul ramas il vom toca marunt si il vom cali in putin ulei de masline si vom decora suprafata aperitivul nostru.In acelasi ulei unde am calit coriandrul vom cali putin si usturoiul, care a fost tocat marunt, pana isi schimba putin culoarea si il vom pune din locin loc gramajoare mici peste linte, dar nu aproape de coriandru, pentru ca in putin timp usturoiul isi schimba culoarea in verde. La sfarsit prajim si crutoanele de paine pe care le impanzim peste toata suprafata.
 Este un aperitiv, sau o mancare de post ii putem zice, minunata si cu un gust deosebit de aromat.
Va doresc spor si
Pofta buna!

 Specific : Iordania



Multumesc Tania !

Multumesc pentru vizita dvs

"Daca va place preparatul meu sau poate nu, va rog sa va scrieti impresiile, putin mai jos
View all posts by: Sidy's Kitchen

0 comentarii:

Tipariti reteta

Back to top ↑
Connect with Us

Gateste Sanatos

Gateste Sanatos

RO

© 2013 In Bucatarie La Sidy. WP Mythemeshop Converted by Bloggertheme9
Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.