duminică, 7 octombrie 2018

Conopida cu pui in sos de iaurt

By In bucatarie la Sidy   Posted at  15:38   Preparate din carne de pui 1 comment

Conopida conţine o cantitate foarte mare de potasiu, vitaminele B, B2, C, calciu, magneziu, dar şi fier. Conopida nu ar trebui să lipsească din alimentaţia noastră, pentru ca are multe vitamine, combate bolile de inimă şi previne cancerul. Consumul de conopidă este un puternic inamic al unor afecţiuni frecvente, putând preveni anemia, acţionând la nivelul sistemului cardiovascular, ajutând la combaterea bolilor de inimă şi a atacului cerebral sau reglând tensiunea arterială. Tocmai din aceste cauze noi consumam conopida cat de des, iar atunci cand am vazut o reteta noua creata de draga mea prietena Tania Kiswani , am rugat-o sa mi-o dea si mie. Am primit-o, am facut-o, e delicioasa, asa ca vi-o prezint si voua cu mici modificari.
Multumesc mult draga Tania !.
Este o reteta din Iordania pe care eu am romanizat-o...



 Avem NEVOIE de :

500-700g carne de pui(sau vita,miel, porc)
1 conopida mijlocie
2 cepe mijlocii + 1mica
1 caciulie usturoi
1 foaie de dafin
ulei pentru parajit
1 linguri vegeta
piper
sare

Ea a mai adaugat:
cateva boabe cardamom
1/4 lingura curcuma
1 lingura cummin

Sos

1 kg iaurt
1 lingura amidon
un ou
sare
piper alb
1 pahar de zeama de la carne
1 lingura vegeta


 MOD de PREPARARE :

Pulpele portionate si bine spalate le punem intr-un vas in care vom adauga apa, ca sa cuprinda bine carnea, foaia de dafin, putina sare , piper si o ceapa taiata in 6. O vom lasa pana carnea e aproape fiarta.Daca doriti puteti adauga si condimentele puse de Tania.


 Conopida o desfacem buchetele si o punem la fiert in apa cu sare 5-10 minute doar.


 Intr-o tigaie incingem putin ulei si adaugam conopida bine scursa intr-o strecuratoare si o prajim putin pe toate partile.


 Pregatim sosul punand in blender toate ingredientele de la sos , mai putin oul si amidonul.

 Ceapa curatata si taiata solzisori si 1/2 din caciulia de usturoi le calinm pina devin sticloase.


 Adaugam apoi 1/2 din sosul de iaurt obtinut, apoi amestecam si asezam carnea in acest sos.


 Adaugam conopida prajita si restul sosului de iaurt, amestecam si lasam sa dea in clocot 5 minute, toate componentele.


 Daca sosul este prea consistent vom adauga din zeama de la carne, iar daca e prea lichid, vom amesteca o lingura de amidon impreuna cu oul batut si o adaugam la sos.Adaugam si restul usturoiului trecut prin presa , eventual prajit in putin ulei si lasam sa dea un clocot.



Servim conopida cu pulpele de pui si garnitura de orez, alaturi de muraturi sau salata care va place.
Pofta mare !


 

Multumesc pentru vizita dvs

"Daca va place preparatul meu sau poate nu, va rog sa va scrieti impresiile, putin mai jos
View all posts by: Sidy's Kitchen

Un comentariu:

  1. Datorita unui hacker , o parte din tabloul de bord al blogului meu a fost stearsa.
    Din aceasta cauza nu puteti sa comentati pe blog. Dar daca aveti nelamuriri sau intrebari , mi le puteti adresa aici :
    https://www.facebook.com/inbucatarielasidy/
    Multumesc !

    RăspundețiȘtergere

Tipariti reteta

Back to top ↑
Connect with Us

Gateste Sanatos

Gateste Sanatos

RO

© 2013 In Bucatarie La Sidy. WP Mythemeshop Converted by Bloggertheme9
Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.