sâmbătă, 23 noiembrie 2019

Ciorbă de burtă rapidă

By In bucatarie la Sidy   Posted at  16:22   Ciorbe No comments

Ciorba de burta este un tip de mancare traditionala romaneasca, cu foarte multe variante de retete raspandite in toata tara.
In secolul al XVII-lea si al XVIII-lea, bucurestenii au pregatit o mancare denumita „pacea", facuta din picioare de oaie sau vitel, dreasa cu ou si otet, similara ciorbei de burta.
Ciorba de burta s-a autohtonizat in Romania. S-a spus: „Pentru ca a fost preluata sub stapanire otomana... acra i-a fost si ei soarta”. La propriu, caci otetul a fost un adaos romanesc in ciorba asta, la fel si zarzavaturile.
Jurnalistul si scriitorul Radu Anton Roman a scris: „Acest fel de mâncare pare că se face pentru birjari beți, dar are cel mai sofisticat și pretențios mod de pregătire în toată bucătăria românească. Este acru și dulce, cald și catifelat, gras, dar delicat, eclectic și simplu în același moment.”
Si pentru ca prietenii mei de la BUZZStore si de la Vegeta Romania mi-au trimis un kit cu cuburi cu gust de vita, de gaina si de legum, eu le-am folosit pe toate si am preparat mai multe bunatati.
Cuburile completeaza perfect orice fel de mancare, nu contin decat legume alese cu grijă si condimente naturale.
Vegeta a castigat si continua sa castige inimile utilizatorilor, ascultand nevoile si preferintele lor dietetice, iar in acest sens s-a adaptat bucatariilor internationale .
Daca va doriti o mancare mai gustoasa, acum puteti adauga ingredientele naturale din cuburile Vegeta cu gust de vita, pe care le-am folosit si eu , ca sa prepar o ciorba rapida de burta si sa nu mai pierd ore bune cu fiertul oaselor de vita si a zarzavatului.



Avem NEVOIE de : 

1 kg burta de vita prefiarta
1 morcov
1 caciulie usturoi
4 cuburi Vegeta cu gust de vita
1/2 gogosar murat
3 galbenusuri
1 foaie dafin
1 lingurita boabe de piper
2 linguri ulei
150 ml smantana
1 lingura leustean uscat
100 ml zeama de pe ardei iuti murati
sare
piper


 


MOD de PREPARARE :

In 2 litri de apa  cu sare punem la fiert burta de vita, Dupa ce este fiarta de 1/2 strecuram burta si schimbam apa .
Punem apa fierbinte, cam 3 l , impreuna cu boabele de piper, foaia de dafin si 4 catei de usturoi trecuti prin presa si cuburile de Vegeta cu gust de vita.
 


Lasam sa fiarba cam 40 de minute.



Morcovul curatat  il dam pe razatoarea mica si il calim in putin ulei in oala in care vom face ciorba.
Adaugam burta si zeama de pe mujdeiul care l-am facut  din restul de usturoi cu sare si 50 ml apa.




Punem si gogosari taiati marunt, in ciorba.


 Maretia acestei ciorbe sta in amestecul de galbenusuri cu smantana si in cantitatea mare de usturoi. De aici vine cremozitatea, gustul dulce si catifelat, culoarea.
Intr-un bol amestecam galbenusurile cu smantana si 1-2 polonice de ciorba fierbinte.


Amestecam si rasturnam in oala ,peste ciorba.
Potrivim gustul ciorbei cu zeama de pe ardeii iuti si alte condimente, daca este cazul. Daca nu va plac ardeii iuti puteti sa o acriti cu zeama de lamaie sau cu otet.


 Eu am pus zeama de la usturoi , pentru ca familia mea il adora, dar voi il puteti pune in sosiera si il serviti alaturi de ciorba.
Se spune ca pe aceasta ciorba nu se pune verdeata tocata
Se serveste cu ardei iute , mujdei si smantana alaturi, fiecare servindu-se cu ce mai doreste .
Pofta mare !

 


Multumesc pentru vizita dvs

"Daca va place preparatul meu sau poate nu, va rog sa va scrieti impresiile, putin mai jos
View all posts by: Sidy's Kitchen

0 comentarii:

Tipariti reteta

Back to top ↑
Connect with Us

Gateste Sanatos

Gateste Sanatos

RO

© 2013 In Bucatarie La Sidy. WP Mythemeshop Converted by Bloggertheme9
Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.