duminică, 24 noiembrie 2019

Varza a la Cluj in Crock Pot -Slow Coocker

By In bucatarie la Sidy   Posted at  14:51   No comments

Se pare ca, cea mai veche reteta de Varza a la Cluj a fost descoperita de catre istoricul Lukacs Jozsef, si dateaza inca din anul 1695, cand a aparut intr-o carte de bucate, purtand denumirea de “varza in mod clujean”.
Reteta care a aparut in cartea de bucate din 1695 era destul de generoasa, continand carne de pui/ de gasca, varza tocata, carne de vita si slanina, la care se adauga sare, piper si ghimbir.
Dar astazi exista atat de multe moduri de a gati Varza à la Cluj incat este dificil sa decizi care este standardul.
Se presupune faptul ca aceasta reteta si-ar avea originea in Sumuleu Ciuc, locul in care exista o manastire franciscana, iar unul dintre calugări ar fi inventat reteta.
Si pentru ca aceasta reteta a...evoluat , m-am gandit sa o modernizez si eu si sa o gatesc in Slow Coocker si bine am facut.






Avem NEVOIE de :


750 g varza murata fideluta
2 ceapa
150 g orez
 

500 g carne tocata
 1 lingurita marar verde tocat
1 lingurita cimbru uscat
1 lingurita chimen macinat
1 varf cutit piper negru macinat
1 varf cutit boia dulce
1 lingurita marar uscat
1 cub Vegeta Vita
1 cub Vegeta Gaina
100 ml apa
1 rosie

 200 ml smantana






MOD de PREPARARE :


Am scos varza din butoi, am spalat-o in cateva ape si apoi am lasat-o in apa rece cateva ore. De obicei nu fac asta (doar o spal), dar anul acesta mi-a iesit putin prea sarata. Am tocat-o fideluta, am limpezit-o in doua ape,apoi am scurs-o bine de apa.


Am tocat ceapa marunt,am adaugat apoi carnea tocata,sare, piper,cuburile Vegeta, cimbru uscat,chimen , putina boia si mararul tocat.
Intre timp am spalat orezul in mai multe ape.



In vasul de ceramica am asezat jumatate din varza fideluta, orezul peste, presarat uniform si apoi putin marar uscat deasupra.


Urmeaza stratul de carne condimentata intinsa pe toata suprafata vasului si la sfarsit acoperim cu varza murata presarata peste carne. Dupa gust mai puteti adauga din condimente.



Rosia am taiat-o feliute si am pus-o deasupra verzei. Adaugam apa peste varza.




Am setat Slow Cooker-ul pe High si dupa 3 ore varza mea era gata.Gustul mancarii este mult mai bun daca este gatita lent. Bineinteles ca eu intre timp am facut altceva.


Aparatul poate sa ramana in priza si voi sa plecati de acasa, se opreste singur si va tine mancarea calda.
Wau! Ce miresme,miroase grozav in bucataria mea !




Sa mancati cu pofta si sa va fie de bine ! Sa nu uitati sa puneti pe portie si muuuulta smantana.
Curcubeu pe cerul gurii...



Multumesc pentru vizita dvs

"Daca va place preparatul meu sau poate nu, va rog sa va scrieti impresiile, putin mai jos
View all posts by: Sidy's Kitchen

0 comentarii:

Tipariti reteta

Back to top ↑
Connect with Us

Gateste Sanatos

Gateste Sanatos

RO

© 2013 In Bucatarie La Sidy. WP Mythemeshop Converted by Bloggertheme9
Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.