miercuri, 26 mai 2010

Balmos de la el de acasa

By In bucatarie la Sidy   Posted at  22:25   Alte mancaruri 6 comments


Considerat de catre Radu Anton Roman, ca fiind “sinteza a tot ce e mai bun la un moment dat intr-o stana”,balmosul e un preparat pe care nu oricine se poate inhama sa il faca !
Trebuie pricepere, rabdare, apoi iar rabdare si nu in ultimul rand trebuie sa pui suflet.




Ingrediente:


- 2 l jintita de oaie ( produs lactat preparat prin încălzirea lentă a zerului provenit de la scurgerea caşului)
- 500 g faina de malai
- sare


Mod de preparare:

 Se pune jintita la foc mic mic sa fiarba. Amestecam continuu sa nu se prinda de fund.Lasam sa se umfle de doua ori spuma, avand grija sa nu dea in foc.
Mai lasam sa fiarba vreo 10 minute.In total vreo 40 de minute.



Adaugam in ploaie malaiul si sarea si amestecam incet sa nu se faca cocoloase.
Lasam sa fiarba ( amestecand continuu)pina cand iese deasupra untul( grasimea) din jintita si se desprinde de marginile cratitei.



Balmosul se serveste cu lapte prins( batut) sau salata de rosii, castraveti si ceapa.
Pofta mare !






Multumesc pentru vizita dvs

"Daca va place preparatul meu sau poate nu, va rog sa va scrieti impresiile, putin mai jos
View all posts by: Sidy's Kitchen

6 comentarii:

  1. Pot veni si eu la o portie?
    Premii frumoase te asteapta sa le ridici.
    O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Medi te astept cu bratele deschise...mai am o portie si pentru tine.....!
      Te tzuc !

      Ștergere
  2. vai ce-mi place....mi-ai facut o pofta....

    RăspundețiȘtergere
  3. Alte comentarii de pe Gustos.ro :


    Varadi Silvia 25 mai 2010
    Sidy,trebuie sa vin la tine sa mananc o portie.

    Daniela 25 mai 2010
    Bun, bun, mai frate, de nu te mai saturi !

    Husni , 25 mai 2010
    O reteta de nota 10 ! Am mincat,asa ceva,in Romania,la niste persoane,care aveau oi,jintita...Dar ei puneau balmosul la cuptor cu niste jumari taiate marunt,deasupra;o bunatate,dar f.gras;cred ca acum n-as putea minca asa ceva. Aici,nu am jintita;oare pot folosi iaurt de oi?

    Mira 25 mai 2010
    Multumiri pentru aceasta reteta traditionala.

    Lia Maria 25 mai 2010
    Nu am mancat niciodata, dar citind reteta, cu siguranta este foarte bun.

    Burdulea maria elena 25 mai 2010
    Ce bun este, imi aminteste de vacantele petrecute la bunica la tara cand mancam balmos.

    Licu pop 25 mai 2010
    Grozava reteta!!!Un balmos asemanator am mancat la o stana...si va dati seama...asa ceva nu se uita niciodata dar...niciodata nu am reusit sa fac sa aiba acelasi gust...deci.. 10 pentru reteta

    Valentina ionita, 25 mai 2010
    Tare gustos trebuie sa fie...


    Camelia Grosu, 26 mai 2010
    Jintita nu e urda?

    Sidy 26 mai 2010
    Camelia nu, nu este ! Daca citesti la inceput am scris ce este jintita :produs lactat preparat prin încălzirea lentă a zerului provenit de la scurgerea caşului.

    Manolovici Eugen, 26 mai 2010
    Reteta ta, ne trimite la "Miorita", la "Trei pastori se intalnira", la "Ciobanasului la munte-i place, sus la munte, sus la munte, la izvor _ _ " la transhumanta etc . Si uite-asa am trait si am rezistat pe aceste meleaguri, peste 2000 de ani, cu jintita?, nu ? Si daca vom prepara reteta ta?, vom mai trai 2000 de ani ?, nu-i asa? NOTA: Cea mai buna jintita , o putem gasi la stana, raspuns pentru Marta Gabriela Abdelhafiz.

    Joly-gina 26 mai 2010
    ca la mama acasa

    Alice85 -26 mai 2010
    Arata foarte bine,mi-ai facut pofta....nu am mincat niciodata.

    Marta gabriela abdelhafiz -26 mai 2010
    Si cum fac rost de jintita sau macar de zer;ca mi-ai facut pofta ,am citit despre balmos dar nu am mincat niciodataJjuliya 25 mai 2010
    Si un pic de "slana"prajita...

    Vera, 27 mai 2010
    Ft interesant,dar nu am mai mancat

    Constanta proca , 31 mai 2010
    Nu am mancat niciodata asa ceva , dar cred ca e ceva bun .

    Alina, 05 iunie 2010
    Interesant ! Nici eu nu am mancat niciodata ! Vorba lui Juliya ... ar merge de minune si cateva feliute de "slana" prajita langa !!!

    Bety , 25 iunie 2010
    Eu in loc de jintita de oaie,am pus samantana lichida,si mi-a iesit EXTRORDINARA de buna!! Si am servit balmosul cu bacon fript si cu compot de piersici....Va spun este foarte buna!!!!! Va doresc POFTA BUNA!

    RăspundețiȘtergere
  4. Comentarii de pe Facebook :

    Cristina Criss
    N-am mancat niciodata dar ma tenteaza.
    Acum 22 de ore · Îmi place

    Claudia Baban
    Ce bun ar fi
    Acum 22 de ore · Îmi place

    Sylvia Boutiere
    bestial ar fi am mancat o data in copilarie !
    Acum 22 de ore · Îmi place

    Hintia Gabriela
    Cu mamaliga fiarta-n zar, si copt in jar. O minunatie, garantat
    Acum 20 de ore . Îmi place

    Teodora Zaraza
    am macat la stana la Ursu, in Moldova....e criminal...mamaliga fiarta in zer si cu cirnati oaie afumati.....mori acolo !!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Acum 18 ore · Îmi place

    Toncean Sidonia
    La noi altfel se face balmosul....cu jintuiala nu cu zer si asa cum am specificat in reteta.....
    Acum 18 ore · Îmi place

    Ancuta Toncean
    Hmmmm.... Asa bun bun cum il face tata!!!! Tre sa fugiti si pana la noi cu un pic xxxxxx
    Acum 18 ore · Imi place ·

    Teodora Zaraza
    ok,Sidy....dar la oras la Cta...de unde jintuiala ????
    Acum 18 ore · Îmi place

    Melania Parus
    foarte bun
    Acum 16 ore Îmi place

    Mioara Ioan
    Sidy, dar din zerul ce se scurge de la cas, pus din nou la fiert (nu la incalzit) iese urda! Am auzit de jintita, dar nu am stiut ce e!! Am mancat balmos, dar facut cu smantana dar f. bun!! Minunat!!
    Acum 13 ore · Îmi place

    Ruxy Rux
    O, daa
    acum 11 ore · Îmi place

    Tudor Alexandru
    AM INTELES DE LA SOTIORUL TAU ... CA EL L-A FACUT. CEL PUTIN ASA MI S-A LAUDAT MIE, IERI !
    acum 11 ore ·

    Daniela Babalau
    Doamna Sidonia, sunteti minunata!Dar nu ne mai ispititi ca o sa dam buzna peste dumneavoastra!v Va sarut cu tot dragul si va doresc tot binele din lume!
    acum 8 ore · Îmi place

    RăspundețiȘtergere

Tipariti reteta

Back to top ↑
Connect with Us

Gateste Sanatos

Gateste Sanatos

RO

© 2013 In Bucatarie La Sidy. WP Mythemeshop Converted by Bloggertheme9
Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.