marți, 27 septembrie 2011

Kodrit Kadir

By In bucatarie la Sidy   Posted at  08:25   Torturi 8 comments

Este un tort de origine araba cu aroma caramel, foarte usor de pregatit si foarte delicios...
Am vazut ca multe fete dragi mie au preparat acest desert si a fost foarte laudat.
Asa ca ...l-am testat si eu , dar cu o mica diferenta.Lingurita cu ness nu am pus-o in blat ci in crema.
Si uitati ce a iesit...










Ingrediente:

  • Blat
  • 1 ou
  • 100 g zahar
  • 100 ml lapte
  • 100 ml ulei
  • 1 lingurita praf de copt
  • 100 g faina
  • 3 linguri cacao
  • esenta rom
  • sare
  • Crema
  • 800 ml lapte
  • 5 oua
  • 200 g zahar
  • 1 plic vanilie Burbon Finesse
  • 1 lingurita ness
  • Caramel
  • 10 linguri zahar
Mod de preparare:
Pentru blat oul il mixam bine cu un praf de sare apoi adaugam pe rand ingredientele celelalte si amestecam bine sa se omogenizeze.
Dam deoparte compozitia si preparam crema.
Ouale intregi le mixam bine cu zaharul, adaugam esenta de vanilie, nessul si laptele apoi le lasam deoparte.
Intr-o oala cu diametrul de 21 cm caramelizam zaharul la foc foarte mic ca sa nu se arda. Cand este gata rotim oala sa acopere si peretii si lasam la racit.
Dupa ce acesta s-a intarit rasturnam peste caramel compozitia de oua( crema) si imediat in centru oalei compozitia de blat.
Nu va faceti griji daca observati ca se duce la fundul vasului compozitia de blat.Asa trebuie sa fie.Ea se va ridica in timpul coacerii.
Dam oala la cuptorul dinainte incalzit la 180 de grade C pentru aproximativ 40 de minute.
Timpul de coacere poate varia in functie de marimea oalei.Pentru siguranta faceti testul scobitoarei:daca iese curata inseamna ca s-a copt prajitura.
Cand tortul este copt, il scoatem din cuptor si il lasam sa se raceasca in oala.
Dupa ce este rece , cu o miscare ferma il rasturnam pe platoul de servire si il dam la rece pentru cateva ore.
Il puteti orna dupa preferinta sau il puteti lasa asa cum este...
Pofta mare !

Multumesc pentru vizita dvs

"Daca va place preparatul meu sau poate nu, va rog sa va scrieti impresiile, putin mai jos
View all posts by: Sidy's Kitchen

8 comentarii:

  1. Sidy draga, ti-a iesit tare fain tortul!

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna surioara!
    Uite iti intorc acum vizita, ca cine stie cind mai apuc.
    Astazi dupamiaza calatoresc spre RO.
    Miine la prinz trebuie sa fiu acasa la mama.
    Am vrut sa plec ieri, dar nu am mai prins locuri libere in autocar.
    Tortuletul arata foarte apetisant si cum ai zis, nu greu de preparat!
    Cum pe 30 m-a sarbatoresc - la reintoarecere din RO. sa sa incerc sa fac si eu un tortulet.
    Inca nu ma pot hotari care, dar acesta o sa-l pun pe lista....

    Te pup dulce si toate cele bune pt.toata famila ta draga!
    Mii de imbratisari si pupicei,
    Laurici ;-)))

    RăspundețiȘtergere
  3. Aroma de caramel si ness!E suficient ca sa imi placa,sunt innebunita dupa ele!se si vede dupa prajiturile mele!

    RăspundețiȘtergere
  4. Buuuun! Trebuie sa il fac si eu. La fel ca si tine l-am mai vazut, dar nu stiu de ce l-am neglijat.

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce bunaciune............mmm.O feliuta se poate, te rog.

    RăspundețiȘtergere
  6. Am mai vazut si eu acest tort pe diferite bloguri... dar nu m-am hotarat inca sa il fac... Tot imi propun, dar nu ii mai vine odata randul... Arata delicios felia ta...

    RăspundețiȘtergere

Tipariti reteta

Back to top ↑
Connect with Us

Gateste Sanatos

Gateste Sanatos

RO

© 2013 In Bucatarie La Sidy. WP Mythemeshop Converted by Bloggertheme9
Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.