luni, 25 ianuarie 2016

Friptura de pui la cuptor cu miere si mustar cu cartofi Hasselback

By In bucatarie la Sidy   Posted at  14:35   Preparate din carne de pui 18 comments

O mancare delicioasa si consistenta,dulce-picanta, perfecta pentru un prânz de weekend, în familie.
Are o glazură deosebită, crocantă şi aromată, din miere şi muştar, un gust deosebit...iar garnitura aratoasa este in stil suedez,cartofi Hasselback. Numele l-au imprumutat de la restaurantul Hasselbacken din Stockholm unde au fost serviti pentru prima data ,in acesta forma de eventai sau acordeon.
Reteta lor este simpla, desi aspectul pare extrem de complicat, dar avem nevoie de un cutit bine ascutit si putina rabdare.





Avem NEVOIE de :

4-6 pulpe pui (de la tara- preferabil)
2-3 linguri condimente cu miere si mustar Kotanyi
1-2 cartofi/pulpa pui
ulei de masline organic
100 g unt
1 caciulie usturoi
sare roz de Himalaya
salvie proaspata
150 m vin alb
2 linguri sos Worcestershire





MOD de PREPARARE :

Pulpele de pui spalate si curatate , le punem intr-un bol care are capac, in care am pregatit un sos din vin, condimente de pui, sos Worcestershire, 2 linguri ulei de masline bio ,usturoi presat si frunze de salvie rupte.
Pulpele le tinem in acest sos( acoperite), de seara pina a doua zi dimineata, sau daca va grabiti ,macar vreo 3 ore, tinute la rece in frigider.





Intre timp pregatim cartofii.Curăţam cartofii de coajă şi ii tăiem în felii subţiri , dar nu de tot ci cât să se ţină feliile unite unele de altele ,în partea de jos (in mod traditional in fantele create prin felierea cartofului se pun bucatele de unt, sare si piper, iar in functie de gust si dorinte puteti pune si feliute de cascaval sau alte branzeturi, usturoi sau ceapa, ierburi aromatice).
Presaram pe ei sare de Himalaya si intre felii punem unt taiat subtire si usturoi taiat la fel.





Deasupra presaram putin patrunjel verde si cate o lingura de ulei de masine.Invelim cartoful in foaie e copt umezita si stoarsa si apoi in folie de aluminiu.
Punem cartofii in tava in care vom coace si pulpele, in care am rasturnat vinul si putina apa.







Scoatem pupele de la frigider, le punem pe grataru tavii in care sunt cartofii si e am la cuptorul inainte incalzit la 180-200 de grade, depinde de fiecare cuptor.
Le lasam acolo o ora( sunt pulpe de pui de casa doar), apoi scoatem tava si indepartam gratarul cu pulpele , pentru ca vom desface hartia de copt si folia .






ATENTIE sa nu va opariti cu aburii formati !!!
Lasam cartofii in hartiile desfacute, sa se rumeneasca.
La final vom putea prezenta pe masa, o garnitura aratoasa, cu un invelis aproape crocant ca al cartofilor prajiti, cu un mijloc moale ca un piure, dar care, nu e decat un cartof copt "deghizat").Ce-mi mai place...






Servim cate o pulpa crocanta , alaturi de cate un cartof copt pe care -am presarat cu putin patrunje verde .
Daca doriti mai puteti pune pe cartof putin unt, sa se topeasca.
Si nu uitati sa adaugati si o salata, care va place mai mult.
Pofta mare sa aveti !



Multumesc pentru vizita dvs

"Daca va place preparatul meu sau poate nu, va rog sa va scrieti impresiile, putin mai jos
View all posts by: Sidy's Kitchen

18 comentarii:

  1. Asa este Miha...n-am mancat demul si m-a luat dorul !

    RăspundețiȘtergere
  2. mi-ai facut o mare pofta,am sa pregatesc si eu aceasta reteta >d<

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intr-adevar arata minunat pulpele astea crocante, sunt tare gustoase si cu siguranta am sa le mai fac, tot cu cartofi din acestia...

      Ștergere
  3. Ana Ciobanu

    Ești o mare gospodină și foarte pricepută.Te pup,Ana
    Îmi place ·

    RăspundețiȘtergere
  4. Ionel Ciuca

    Da. Cea mai sanatoasa mincare ca e fara porc !Îmi place...

    RăspundețiȘtergere
  5. Roxana Radulescu

    Ce frumos arata!Îmi place ...

    RăspundețiȘtergere
  6. Rodica Liana Mindrutiu

    Prezentare super! Îmi place

    RăspundețiȘtergere

  7. Ioana Ursa

    Super!! Si cu bunatatea asta pe masa ati poftit la cartofii mei cu oua ochiuri? Va pup. Îmi place !

    RăspundețiȘtergere
  8. Maria Udrea

    Delicii de la Sidy!Îmi place ...

    RăspundețiȘtergere
  9. Ghencea Oprea Florina Dana

    Extra super mega delicios! Îmi place...

    RăspundețiȘtergere

Tipariti reteta

Back to top ↑
Connect with Us

Gateste Sanatos

Gateste Sanatos

RO

© 2013 In Bucatarie La Sidy. WP Mythemeshop Converted by Bloggertheme9
Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.