vineri, 5 februarie 2016

Placinta cu branza de oaie si cartofi ca la Vașcău

By In bucatarie la Sidy   Posted at  17:44   Paste 35 comments


Bucătăria bihoreană este una foarte gustoasa,cu reţete locale delicioase , completate de influenţe primite de-a lungul timpului de la naţionalităţile conlocuitoare.
In Ţara Beiuşului unde se afla si localitatea Vascau, oamenii locului sunt gazde primitoare şi foarte ospitaliere, iar la ei trebuie neaparat sa incerci o placinta de Vascau, dupa reteta traditionala din Bihor, cu umplutura din cartofi si branza telemea( cas ) de oaie.
La multe nunti din Bihor veti gasi aceasta placinta ca aperitiv cald....asa este cea mai buna( asta nu inseamna ca rece nu se poate manca si nu e gustoasa ) !






Avem NEVOIE de:

400 g foi placinta
700 g cartofi albi
250 g telemea(cas) de oaie
marar verde
sare(daca e nevoie)
100 ml ulei( unt topit)


DACA doriti sa faceti voi foile, gasiti reteta lor pe blog aici  cu urmatoarele cantitati:


1 kg făină
3 linguri ulei
1 linguriţă sare
1 cană apă caldută ( sau mai multa daca cere)

Aluatul de placinte cere îndemânare şi răbdare pentru realizarea lui, dar merita, daca aveti timp...






MOD de PREPARARE :

Curatam cartofii, ii spalam , ii taiem dupa preferinta, apoi ii fierbem in apa cu sare, pina cand intra furcuita usor in ei.
Aruncam apa de pe ei si ii punem sa se raceasca.




Dupa ce s-au racit putin ii zdrobim cu furculita.
Telemeaua( casul) o dam pe razatoarea cu gauri mari si mararul il tocam marunt.





Foile de placinta decongelate, le ungem pe fiecare, pe rind ,cu ulei sau cu unt topit.
Luam 3-4 foi unse si presaram pe ele cartofi zrobiti, telemea rasa si marar tocat, pe toata suprafata.




Apoi rulam placintele si le punem intr-o tava , pe hartie de copt , dupa ce sunt gata toate, le stropim cu putin ulei , apoi  dam  tava la cuptorul dinainte incalzit la 160 de grade, pina se rumenesc deasupra, cam 30 de minute.





Cand sunt gata, le scoatem din cuptor si le lasam sa se raceasca. Abia apoi( daca rezistati mirosului) le taiem , le portionam si le punem pe patou.





Si daca nu v-am convins cu asta minunata reteta, atunci sigur va conving cu  o bucată de slănină cu ceapă roşie şi pâine proaspătă, proaspat scoasă din cuptor şi peste toate astea un păhărel de ţuică din Bihor.




Pofta mare sa aveti ! Va tzuc !

Multumesc pentru vizita dvs

"Daca va place preparatul meu sau poate nu, va rog sa va scrieti impresiile, putin mai jos
View all posts by: Sidy's Kitchen

35 de comentarii:

  1. Valeu..ce bunatate este aici Sidy! Foi de placinta am, cartofi am, maine imi cumpar telemea din aceea buna si o incerc neaparat...La cum arata la tine, imi ploua in gura de pofta...Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce bunatate!!! Neaparat trebuie sa o incerc.

    RăspundețiȘtergere
  3. Gata,m-ai dat gata.Fac repejor si eu,mor de pofta
    Pup

    RăspundețiȘtergere
  4. Hintia Gabriela

    Sidy, la Cluj sa aduci, ca pe cele de la Iasi le-am ratat.Îmi place ·

    RăspundețiȘtergere
  5. Lia Maria Grozi

    Perfecte !!Îmi place ·

    Andrei Lumi

    Valeuuuu, mor!Îmi place ·

    Carmen Daniela

    Si am mutit de pofta!Îmi place ·

    RăspundețiȘtergere
  6. Mioara Ioan

    Vai, ce bine arata!! Si cred ca-s buneeee! O sa le scriu si le incerc!Îmi place.

    RăspundețiȘtergere
  7. Elena Oprica

    Acum as faceo ! dar n.am marar si foi de placinta ...asa ca ma gandesc la ea pana maine cand merg sa iau ce mai imi trebuie !! Am aluat frageed...dar vreau cu foi asa ca a dv !! Multumesc .Îmi place ·

    RăspundețiȘtergere
  8. Carmen Constantinescu

    CAND SPUN EU CA DOAMNA SIDONIA NE UCIDE... GENOCID FACE. SUNA A INVITATIE IN BIHOR ?

    RăspundețiȘtergere
  9. Petru Bala ·

    Foile de plăcintă făcute acasă sunt de zece ori mai bune plus că se fac foarte usor.
    Ca si in Bihor nu se maninca nicăieri in tară.Îmi place !

    RăspundețiȘtergere
  10. Răspunsuri
    1. Tu o sti cel mai bine Ancuta, doar ai fost mai des la Cou, decat mine !

      Ștergere

  11. Tania Kiswani

    Merita incercat..! Îmi place ·


    Georgiana Berheci

    O sa incerc Multumesc.Îmi place
    ·

    Dorina Topala

    Arată super!Îmi place.

    RăspundețiȘtergere
  12. Sanda Suciu Ex Surtea


    Cate rulouri ies din cantitatea aceasta de umplutura ca nu se vede bine in tava. Dar placinta ca placinta, slanina m-a tentat. Yammy, ymmy ce buna o fi. !!!!Îmi place !

    RăspundețiȘtergere
  13. Geta George - Adrian

    Dar mai buna este placinta daca se fac foia de placinta in casa.....cu foi cumparate nu am mancat placinta foita...dar de la Cusuis pana la Vascau sunt doar 15 km asa ca vin sa gust ...

    RăspundețiȘtergere


  14. Paulina Burca

    E super buna!Imi plaaaaace !

    Monica Veres

    Vaaiiii ce buna e! Prea demult nu am mâncat. Trebuie făcută în viitorul apropiat. Musai.Îmi place ·

    Alina Panainte

    Pare foarte bună! Încercăm! Vă multumesc!Îmi place ·

    Voicu Laura

    Cred ca reteta originala era cu foi facute in casa, nu?
    Îmi place ·

    RăspundețiȘtergere
  15. Ardelean Mirela Si Adnana

    Cea mai buna plăcintă din lume...Îmi place ·

    Mariana Banyai

    Delicioasă delicioasă.Îmi place ·

    Claudia Major Romanita

    Foarte buna!Îmi place ·

    RăspundețiȘtergere
  16. Gina Milian

    Daca e traditionala ce cauta foile de placinta cumparate?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aveti dreptate !
      Am scris acum si reteta foillor. Timpul este singurul vinovat....

      Ștergere
  17. Maria Glencora Price

    Sigur buna si eu am neamuri în Vascau...Îmi place ·

    RăspundețiȘtergere
  18. Maria Bocse

    Asemenea placinta care se face in acea zona,eu am invatat sa o fac de la mama soacra CARPINET,are un gust deosebit daca se face aluatul ptr foi acasa si se intind cat permite masa din bucatarie,si se ung foile cu untura.Eu o fac destul de des si fara cartofi...

    RăspundețiȘtergere
  19. Otlacan Mariana Eliza

    Pentru asa o placinta as veni si eu pana la Cou.Îmi place ·


    Alina Craciun Panduru

    Arăta super si cred ca sunt delicioase!Îmi place ·


    Eugenia Ciul

    specifica zonei noastre,o recomand si eu.Îmi place

    RăspundețiȘtergere
  20. Potrovita Rozalia

    Si eu am facut placinta cu brinza si cartofi din foi de placinta,reteta tot din Vascau de la soacra mea care era din Vascau.Foile de placinta le-a facut chiar ea(D-zeu) sa o ierte,era f.foarte buna gospodina.Îmi place ·

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Noua ne-a pacut si cu foi facute de mine si cu cele cumparate din comert !
      Parca nu cumpara toata lumea....!

      Ștergere
  21. Gabriela Baumgartner

    Sidonia, cred ca reteta aceasta va capata viata in bucatarie la mine azi. E super interesanta.Îmi place !

    RăspundețiȘtergere

Tipariti reteta

Back to top ↑
Connect with Us

Gateste Sanatos

Gateste Sanatos

RO

© 2013 In Bucatarie La Sidy. WP Mythemeshop Converted by Bloggertheme9
Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.