vineri, 8 iulie 2016

Tian cu dovlecei (zucchini) rosii si ceapa - 2 Variante

By In bucatarie la Sidy   Posted at  17:38   Alte mancaruri 14 comments

O  reteta simpla , gustoasa  care poate fi o garnitura excelenta ( si pentru friptura preferata) sau se poate consuma ca atare.
Tianul este o mâncare franţuzească provensala de legume ,aşezate în straturi subţiri sau intercalate. In unele retete am citit ca acest preparat  este numit astfel după vasul de faianţă (tian) utilizate pentru gătit.
Îşi are originea în zona rurală a Franţei, dar acum se pregăteşte şi la oraş, in restaurante, în combinaţie cu carne.
Eu am ales varianta originala cu legume, binevenita pe caldurile acestea de vara.Mie mi-a placut foarte mult si aspectul, sa nu mai vorbim de gust.



Prima varianta
Avem NEVOIE de :

1-2 zucchini(dovlecei)
2-3 rosii
2 ceapa verde
2 catei usturoi
2 linguri smantana
80 g branza
1 ou
frunze busuioc
frunze patrunjel
2 linguri ulei de masline
sare
piper




MOD de PREPARARE :


Spalam bine dovleceii si rosiile si ii taiem rondele :





Curatam ceapa verde si usturoiul. Ceapa o taiem rondele, iar usturoiul il dam prin presa.



Intr-un vas uns cu unt punem alternativ rondele de zucchini, rosie si ceapa, pina se termina toate rondelele.




Intercalam frunze de busuioc intre rondele si stropim legumele cu ulei de masline.
Dam legumele la cuptorul dinainte incalzit la 160 de grade, pentru 15 minute.




Intre timp , intr-un vas, batem oul cu branza razuita , smantana si asezonam.Adaugam usturoiul presat  si omogenizam .




Scoatem vasul cu legumele din cuptor si rasturnam deasupra legumelor aceasta compozitie.



Dam iar la cuptor legumele pentru aproximativ 20 de minute pina se fac  si se rumenesc deasupra.



Lasam 10 minute sa se odihneasca ai apoi se poate servi .
Pofta mare sa aveti !




A doua varianta : cu orez


Pe linga cele folosite ,am mai fiert cam 80 g de orez, in niste supa de pui si l-am lasat putin sa se raceasca.



Legumele le-am taiat ca in reteta de mai sus, de data aceasta folosind dovlecei.




Dupa ce le-am asezat in vasul uns cu unt, alternativ, in mijlocul lefumelor am asezat 1/2 din orezul fiert si l-am stropit cu ulei de masline aromatizat cu trufe.




Am asezat frunzele de busuioc si am dat vasul pentru 15 minute la cuptorul incalzit la 160 grade C.




Intre timp am batut 2 oua, le-am amestecat apoi cu branza rasa, smantana si orezul ramas, apoi le-am condimentat.
Dupa 15 minute, am scos vasul din cuptor si am rasturnat compozitia peste legume.



Am dat iar vasul  la cuptor pentru 20-30 de minute.





Varianta aceasta este mai satioasa...facand-o ma si gandeam cum ar fi cu....ciuperci !
Pofta mare sa aveti !

Multumesc pentru vizita dvs

"Daca va place preparatul meu sau poate nu, va rog sa va scrieti impresiile, putin mai jos
View all posts by: Sidy's Kitchen

14 comentarii:

  1. Ina Otilia

    Dovlecei, rosii si ceapa la cuptor si atat? Sare, piper dupa gust si mai ce, ca nu stiu ce-i tianul? Multumesc.Îmi place ·

    RăspundețiȘtergere
  2. Răspunsuri
    1. Si noua ne-a placut mult de tot. Drept dovada am facut si varianta 2 !

      Ștergere
  3. Iliana Gidea Augustidis

    Se vedeeee.... Reteta.... La cuptor, sare dupa gust..acoperi cu apa pana la jumătate si folie deasupra...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. NU...nu are apa !!! Cititi reteta si va lamuriti. Sunt doua variante...

      Ștergere
  4. Sanda Suciu Ex Surtea

    Poza asta e inainte de cuptor ? As vrea sa o vad si DUPA. Eu fac Ratatouille si nu-mi place deloc cum arata ...dupa. Gustu bun, dar designul cam....naspa.Îmi place ·

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sanda nu are cum sa arate bine DUPA...uita-te pe blog si vezi si finalul ! Te tzuc !

      Ștergere
    2. Sanda Suciu Ex Surtea

      Of, nu-mi place ce mi-ai scris. Fac bulion acuma. Pupici.

      Ștergere
  5. Diana Paliu

    Indiferent cum e .sunt sigura ca e absolut delicioasa,ca de altfel tot ce gatiti...:) ramaneti una dintre preferatele mele .Îmi place ·

    RăspundețiȘtergere
  6. In articolul asta http://prodieta.ro/indicele-dieta-indice-glicemic-lista-alimentelor-cu-index-glicemic-mare-mediu-mic/

    gasesti indicii glicemici. Curios este ca si morcovul fiert are IG foarte mare, de 85, insa crud are un IG de 30, adica excelent pt o dieta. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc ! Uite acum merg sa ma edific...

      Ștergere
    2. Oana draga..uita-te in "Tabel alimente cu indice glicemic mic" si ai sa gasesti :
      - Dovlecei 15

      Iar Dovlecelul tartacuta...adica cel ornamental are 75 !!!
      http://www.horticultorul.ro/flori-de-apartament-gradina/tartacute-dovlecei-ornamentali/

      Ștergere

Tipariti reteta

Back to top ↑
Connect with Us

Gateste Sanatos

Gateste Sanatos

RO

© 2013 In Bucatarie La Sidy. WP Mythemeshop Converted by Bloggertheme9
Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.