duminică, 18 decembrie 2016

Prajitura gustoasa cu scortisoara si gem

By In bucatarie la Sidy   Posted at  10:25   Prajituri 9 comments

Aceasta prajitura (fursecuri se mai poate spune) este excelenta, mai ales cui ii place mult gustul de nuca si scortisoara spunea de departe, prietena mea draga Laura  .Aceasta prajitura este usoara si pufoasa, iar aroma scortisoarei este absolut cuceritoare,rapida si delicioasa, de te lingi pe degete .
Daca nu sunteti fani ai prajiturilor cu crema, acum in prag de sarbatori, eu zic ca aceasta prajitura cu scortisoara merge de minune.
Cui nu-i place mirosul de scortisoara in aceste zile ?




Avem NEVOIE de :


Tava este de 42X30 cm

- pentru blat:
270 g faina
150 g unt
150 g zahar pudra
2 galbenusuri
2 oua
100 ml lapte caldut
esenta fructul pasiunii
1 praf de copt

1 borcanel gem de caise

- pentru umplutura:
4 galbenusuri
300 g zahar
300 g nuci macinate
8 albusuri
1 zahar vanilat
2 linguri rase scortisoara





MOD de PREPARARE :

Amestecam intr-un bol mai mare faina cu praful de copt.
Untul care este la temperatura camerei il mixam cu zaharul pina cand se topeste.




Adaugam ouale si galbenusurile , apoi faina si laptele , putin cate putin, mixand in continuare.
Adaugam si esenta .




O tava o captusim cu hartie de copt, unsa cu putin unt, apoi turnam in ea blatul.
Deasupra ungem cu un strat subtire de gem de caise, pe care il incalzim putin, daca nu este destul de moale.




Preparam umplutura mixand galbenusurile cu zaharul si zaharul vanilat pina cand se topeste zaharul si obtinem o crema aproape alba.
Adaugam nuca macinata si scortisoara si mixam.



Albusurile le batem spuma cu un pic de sare.
1/3 din albusuri le amestecam cu galbenusurile .




Restul de 2/3 de albusuri le amestecam cu o lingura din compozitia de galbenusuri.




Turnam compozitia umpluturii peste gem si o nivelam pe toata suprafata.



Deasupra intindem albusurile, nivelindu-le si pe acestea.
Dam tava la cuptor , la 160 de grade( depinde de cuptor cum coace), pentru aproximativ 30 de minute , pina se rumenesc albusurile si prajitura trece testul scobitorii.




Lasam apoi prajitura sa se raceasca pe un gratar.




Dupa ce s-a racit, o scoatem din tava si o putem portiona.
Veti simti ca toata bucataria miroase frumos a sarbatoare, a Craciun !


Pofta mare sa aveti !

Multumesc pentru vizita dvs

"Daca va place preparatul meu sau poate nu, va rog sa va scrieti impresiile, putin mai jos
View all posts by: Sidy's Kitchen

9 comentarii:

  1. Draga mea surioara!
    Minunat ti-a iesit prajiturica si ai dreptate, este un moment potrivit pentru un miros imbietot de scortisoara...mmmmmmmmmhhhhhhhhh il simt deja :-)))
    Minunat si sa va fie de bine!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Oana Durican

    Mie mi se pare prea intepator mirosul de scortisoara, iar gustul este iute. Foarte rar pun, doar la placinta cu mere, si foarte putin, asa, cat iau intre doua degete. Altfel, prajitura aia imi face cu ochiul ...:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oana draga...nu suntem toti la fel ! Trebuie sa fie si exceptii....
      Eu sunt..."moarta" dupa el.
      Te tzuc

      Ștergere

  3. Liliana Mihaita

    Arata minunat de bine😘😘!Îmi place.

    RăspundețiȘtergere
  4. Domnica Peste

    Arată super felicitări. Mulțumesc ptr.rețetă !💋💋💋Îmi place ·

    RăspundețiȘtergere
  5. Alexandra Artene

    Un deliciu! 😘Îmi place .

    RăspundețiȘtergere
  6. Sorina Lupascu

    Ce bunaaaaaa- i !!! Îmi place .

    RăspundețiȘtergere
  7. Loredana Lory

    Foarte buna hmm...Îmi place ·

    RăspundețiȘtergere
  8. Asa este fetelor, este savuroasa, numai buna pe masa de Craciun !

    RăspundețiȘtergere

Tipariti reteta

Back to top ↑
Connect with Us

Gateste Sanatos

Gateste Sanatos

RO

© 2013 In Bucatarie La Sidy. WP Mythemeshop Converted by Bloggertheme9
Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.